omnium komt tussenbeide??

Timothy
Topic Starter
Berichten: 5

omnium komt tussenbeide??

#1 , 29 jan 2012 18:12

Beste,

heb daarnet gemerkt dat er op mijn 2 voorste velgen zware stoeprandschade. Kan ik dit in mijn omnium verzekering steken? Heb geen franchise. Wat doe dit dan met mijn premie of staat die daar los van? Auto moet morgen sowieso naar de garage voor herstelling door vandalisme aan de koffer.

Bedankt voor de info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg
Berichten: 3192

#2 , 29 jan 2012 22:27

U veroorzaakt schade aan uw eigen bezit. Geen enkele verzekering zal dit dekken. Als u uw interieur kapotslaat zal u dit ook zelf moeten betalen. Voorzichtiger rijden helpt.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#3 , 29 jan 2012 23:03

U veroorzaakt schade aan uw eigen bezit. Geen enkele verzekering zal dit dekken. Als u uw interieur kapotslaat zal u dit ook zelf moeten betalen. Voorzichtiger rijden helpt.
In een omnium is ook de schade door eigen fout verzekerd!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Timothy
Topic Starter
Berichten: 5

#4 , 29 jan 2012 23:25

bovenstaande is ook hetgeen ik dacht...Maar de premie zal vermoedelijk wel stijgen dan?

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#5 , 29 jan 2012 23:30

bovenstaande is ook hetgeen ik dacht...Maar de premie zal vermoedelijk wel stijgen dan?
Meestal wel. Lees uw polis even na.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tope
Berichten: 916

#6 , 29 jan 2012 23:34

Bij mijn verzekering wordt bij eigen schade de omniumpremie met 5 % verhoogd, geloof ik.

Timothy
Topic Starter
Berichten: 5

#7 , 30 jan 2012 12:43

bon, gebeld naar ***(naam verzekeringskantoor) om te vragen...Bleek dat mijn premie met meer dan 40% stijgt...:O En dit voor een geval van vandalisme waar ik geen schuld aan heb...Echt schandalig als je het mij vraagt...
Laatst gewijzigd door Timothy op 30 jan 2012 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

bosprocureur
Berichten: 6878

#8 , 30 jan 2012 13:11

bon, gebeld zelf ook naamverwijderd :oops: om te vragen...Bleek dat mijn premie met meer dan 40% stijgt...:O En dit voor een geval van vandalisme waar ik geen schuld aan heb...Echt schandalig als je het mij vraagt...
De naam van de verzekeraar zou ik maar verwijderen als ik u was.

Voor de rest, als je premies van autoverzekeringen, zowel BA als omnium, wil vergelijken, ga dan eens naar de website van de verzekeringsmaatschappij, en breng je gegevens in, zoals ze werkelijk zijn. Nadien vergelijk je eens met de situatie met één ongeval, twee ongevallen.... Je zal dan pas echt je ogen opentrekken :shock: :shock:
Laatst gewijzigd door bosprocureur op 30 jan 2012 13:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Timothy
Topic Starter
Berichten: 5

#9 , 30 jan 2012 13:37

ben akkoord dat u premie stijgt als je een ongeval veroorzaakt waar jij in de fout bent gegaan. Maar in deze situatie is het omdat iemand tegen mijn wagen gereden heeft, geen papiertje gestoken heeft met zijn naam of adres, en ik moet daar dus gewoon voor opdraaien?? Beetje een omgekeerde wereld imo. Kan dan evengoed gewoon mijn omnium opzeggen want voor een herstelling van ong 500euro is er een stijging van bijna 700euro op mijn premie...ik snap echt de logica hier niet achter.

PS heb de naam van de verzekeringsmaatschappij gewist, al vind ik dat ik niks verkeerd doe om te zeggen waar ik verzekerd ben

bartvdv
Berichten: 1911

#10 , 30 jan 2012 14:08

Lijkt me toch vreemd. Mijn hagelschade, bumperschade met vluchtmisdrijf, blutsen in de deuren door vandalisme zijn gewoon betaald door de verzekering zonder dat mijn premie werd verhoogd. Schade aan de velgen is natuurlijk jouw eigen schade, en dan vind ik het maar correct dat de premie omhoog gaat.

(Er bestaan banden met een uitstekend rubberen randje om velgschade bij parkeren te voorkomen).

Timothy
Topic Starter
Berichten: 5

#11 , 30 jan 2012 16:01

Lijkt me toch vreemd. Mijn hagelschade, bumperschade met vluchtmisdrijf, blutsen in de deuren door vandalisme zijn gewoon betaald door de verzekering zonder dat mijn premie werd verhoogd. Schade aan de velgen is natuurlijk jouw eigen schade, en dan vind ik het maar correct dat de premie omhoog gaat.

(Er bestaan banden met een uitstekend rubberen randje om velgschade bij parkeren te voorkomen).

Lol ik weet het, heb die banden al met velgenrandbescherming...en toch nog prijs...Is idd "normaal" dat u premie stijgt daarvoor, maar zo veel??
En is idd zo dat mijn premie ook al stijgt voor vandalisme-aangiftes. Omdat er geen derde partij is om schade op te verhalen...Volgens de verzekering in elk geval...

basejumper
Berichten: 4656
Locatie: Diest

#12 , 02 feb 2012 20:45

Altijd polisvoorwaarden vergelijken. Soms blijkt een goedkope polis na één schadegeval een zeer dure polis....
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

mava105
Berichten: 22318
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#13 , 03 feb 2012 12:29

[
Lol ik weet het, heb die banden al met velgenrandbescherming...en toch nog prijs...
Misschien eens beter leren rijden of een wagen aanschaffen met automatische parkeermogelijkheid. :mrgreen:

Terug naar “Algemeen”