auto van haar,verzekering van mij...

lowieke
Topic Starter
Berichten: 2

auto van haar,verzekering van mij...

#1 , 23 nov 2011 18:52

mn ex vriendin heeft me enkele dagen geleden verlaten toen ik niet thuis was
Nu is het probleem dat mn vriendin weg is met auto die op haar naam staat,maar verzekering op mijn naam.
Ik ben hoofdbestuurder van de wagen,omdat zij bezig is met rijbewijs en nog niet alleen mag rijden met de wagen.
Ik heb geprobeerd verzekering op te zeggen maar die willen ze niet op zeggen zolang ze geen schrapping hebben van nrplaat.
Heb al geprobeerd mn ex vriendin te contacteren maar enige antwoord die ik krijg is dat de auto op haar naam staat en ik niks kan doen..
Kben vandaag naar politie geweest en daar zeggen ze me dat ik me geen zorgen moet maken,omdat de verzekering op de auto spreekt,en niet op de naam van de verzekernemer.
Dit zou willen zeggen dat de eigenaar van de auto aansprakkelijk is bij ongeval,en dat is zij...
Hoe ik de verzekering kan opzeggen had hij geen duidelijk antwoord.
Hij zei me dat verzekeraar die wel kan opzeggen zonder nrplaat..
Ga nu nog afspraak maken met wijkagent om te laten vastleggen dat ze hier niet meer woont en zn mening ook nog eens vragen..

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 24 nov 2011 10:41

“Art.29.§ 1. De overeenkomst kan worden opgezegd bij een ter post aangetekende brief...§ 2. Behoudens...heeft de opzegging eerst uitwerking na het verstrijken van een termijn van ten minste een maand...te rekenen van de dag die volgt op zijn afgifte ter post. De termijn bedoeld in het eerste lid moet worden vermeld in de overeenkomst en herhaald in de opzegging.”(25 JUNI 1992. - Wet op de landverzekeringsovereenkomst).

Onderzoek vooraf zorgvuldig de tekst van uw polis en zeg op conform voornoemd art.29 rechtstreeks aan uw VERZEKERAAR(niet aan uw makelaar) en maak de bezitter van uw voertuig en de politie mede-geadresseerde van uw opzegging.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

lowieke
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 26 nov 2011 20:12

hallo
heb met wijkagent gesproken en die zegt ook dat verzekering wel opgezegt kan worden.
Ze zegt dat IK contrackt heb aangegaan,en dat IK het kontrackt terug kan opzeggen...ook zoals dhr demoor zegt,met aangetekende brief.
Ivm domicilie schrapping,ze heeft genoteerd dat ze hier niet meer woont,maar ik moet nog 14 dagen geduld hebben,dan zal ze controleren of haar adres al veranderd is,zoniet,zal ze haar proberen te bereiken om haar aantemanen het wel te doen,pas dan kunnen er stappen worden ondernomen.
Khou jullie op de hoogte..
Dank u mhr demoor..
Voel me al stuk beter als ik paar keer zelfde hoor.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38683

#4 , 26 nov 2011 22:37

Wat verzekering betreft. Er zijn drie elementen.
De eigenaar van de wagen dus diegene op wiens naam de factuur staat ( in feite diegene die betaald heeft maar we gaan eventjes ervan uit dat dat de eigenaar op de factuur is).
De houder van de nummerplaat hoeft niet dezelfde te zijn als de eigenaar.
De verzekeringsnemer.
Gezien u de verzekering hebt genomen zegt u volgens de regels uw contract op.
U hebt niets te maken met de houder van de nummerplaat.
U verwittigd de verzekering dat de houder/eigenaar eveneens aangetekend door u in kennis zijn gesteld en dat zij nu (maar) voor de verzekering moeten zorgen.
De politie kan dan enkele dagen na het verstrijken van de polis eens gaan controleren of voertuig ondertussen verzekerd is zoniet wordt het in beslag genomen wegens niet verzekerd voeren.
Maar dat is uw verantwoordelijkheid niet
PS u kan al haar post doorsturen met adres onbekend....

Wat de domicilie betreft : uw kwartierinspecteur stelt twee documenten op
een schrapping van het adres ( is een AA (administratieve akte) inzake voorstel Ambtelijke Afschrijving Collegiale Besluit aan de gemeente.
Een PV inzake niet- doorgeven van adres .... is correctionele vervolgbaar en betrokkene wordt eveneens gesignaleerd door de politie in de Algemene Nationale Gegevensbank als op te sporen.
Heeft administratief wel wat gevolgen ...oa bij aantreffen werd in principe melding AACB in rood tss twee lijnen op IK aangebracht, en betrokkene beschouwd als vreemdeling bij overtredingen is onmiddellijke betaling van de boete. (spijtig genoeg weten veel politiemensen dit niet) :D

Terug naar “Algemeen”