Goeiedag,
Na een wolkbreuk op 29.06 is onze kelder ondergelopen. Ik heb dit gemeld aan de maatschappij met de nodige foto's. Na zelf de kelder te hebben leeggepomt en de schade geruimd blijkt de rioolbuis te zijn gebarsten in onze kruipkelder. Het hemel -en ander water loopt er nog steeds uit. Ik heb nu al een week lang aangedrongen bij de My. (Touring) om een exptert aan te stellen en de dringende herstellingen op hen te nemen. Ik heb daarvoor een polis met 24/24 bijstand en dringende herstelling. Helaas krijg ik van deze maatschappij GEEN ENKELE BIJSTAND.
Kan ik de clausule rechtsbijstand inschakelen (ook bij dezelfde maatschappij) en hen dwingen om dit uit te voeren ? Hoe stel ik die advokaat aan en laat ik die rechtbijstand betalen.
Ik ben ten einde raad. Elke keer dat het regent loopt het water eruit met verzakkingen (fundament schouw) en gevaar voor insijpeling bij de buren tot gevolg.
dank voor jullie advies