Rechtsbijstand / niet naleven van contractuele verplichting

teddytejero
Topic Starter

Rechtsbijstand / niet naleven van contractuele verplichting

#1 , 18 jul 2011 14:04

Goeiedag,
Na een wolkbreuk op 29.06 is onze kelder ondergelopen. Ik heb dit gemeld aan de maatschappij met de nodige foto's. Na zelf de kelder te hebben leeggepomt en de schade geruimd blijkt de rioolbuis te zijn gebarsten in onze kruipkelder. Het hemel -en ander water loopt er nog steeds uit. Ik heb nu al een week lang aangedrongen bij de My. (Touring) om een exptert aan te stellen en de dringende herstellingen op hen te nemen. Ik heb daarvoor een polis met 24/24 bijstand en dringende herstelling. Helaas krijg ik van deze maatschappij GEEN ENKELE BIJSTAND.

Kan ik de clausule rechtsbijstand inschakelen (ook bij dezelfde maatschappij) en hen dwingen om dit uit te voeren ? Hoe stel ik die advokaat aan en laat ik die rechtbijstand betalen.

Ik ben ten einde raad. Elke keer dat het regent loopt het water eruit met verzakkingen (fundament schouw) en gevaar voor insijpeling bij de buren tot gevolg.
dank voor jullie advies

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jul 2011 22:59

Welke maatschappij 'brand' 'familiale' ... is het barsten van UW riolering (ouderdom) iets dat gedekt is????

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 jul 2011 23:02

Helaas krijg ik van deze maatschappij GEEN ENKELE BIJSTAND

Wat antwoorden ze u? Is dit wel een risico dat door de polis wordt gedekt?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Robocop

#4 , 08 nov 2011 19:53

Beste,
Bijstandsverzekering is meestal van toepassing voor noodgevallen.
Bvb sleutel kwijt en je raakt 's nachts niet meer binnen
Oorzaak van de schade , zijnde kapotte buis wordt in de brandverzekering nooit vergoed , enkel de gevolg schade
is bvb door de kapotte buis het behang en pleisterwerk beschadigd dan wordt dit wel vergoed
ook de kosten voor schoonmaak en opruiming
als je rechtsbijstand hebt doe je aangifte en vraag je aanstelling van een expert
Als het enkel over de kapotte buis gaat heeft het geen zin natuurlijk

Terug naar “Algemeen”