rechtsbijstandsverzekering ( buiten privé-leven, auto ....

LB1
Topic Starter

rechtsbijstandsverzekering ( buiten privé-leven, auto ....

#1 , 23 jan 2011 17:03

Ik heb jaren geleden een rechtsbijstandsverzekering onderschreven bij Generali. Ik heb deze ondertussen opgezegd wegens 2 schadegevallen die niet aanvaard werden.

Het eerste was een conflict was met een aannemer van gevelwerken, hier werd de schadeclaim verworpen omdat de werken werden uitgevoerd in opdracht van de VME van het gebouw.

Een tweede schadeclaim was een procedure bij de vrederechter ivm slecht beheer van de syndicus, hier werd geargumenteerd dat " beheer syndicus " viel onder " onderhoud gebouw ", alhoewel dit niet specifiek vermeld werd in de polis. Dus ben ik maar alleen naar de vrederechter getrokken, zonder resultaat, vermits ik als leek door de tegenpartij " een juridische lap tegen de oren kreeg "

Is er een goed alternatief in deze branche van verzekeringen, anders dan DAS-verzekeringen, waar ik een goede polis kan afsluiten voor dergelijke conflicten ????

mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper

#2 , 23 jan 2011 19:58

je zal in jouw geval overal tegen dezelfde muur lopen
rechtsbijstand is enkel voor privé eigendom
dus niet voor medeeigendom

ik ben tegen dezelfde muur angelopen, daarom dat ik het weet
het volstaat het contract te lezen, het staat er allemaal in
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Reclame

Terug naar “Algemeen”