Curator !

Justmo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Curator !

#1 , 23 feb 2019 19:09

Beste,

Heb een restaurant die gaat nket goed namelijk zit nu 6 maanden achter op huur heb naar de vredegerecht moeten gaan vind ook geen overname ze hebben meteen een curator aangesteld is net als een deurwaarder naar mijn zaak gegaan ,slotenmaker,alles genoteerd wat ik er had.nadien pas telefonisch contact gekregen dat ze dit gedaan hebben heb pas maandag afspraak met hem.
Dus mijn vraag is mag dit zomaar ,en kunnen ze ook naar uw privé woning gaan,heb eigen woning,auto,brommer.

Namelijk ben een vof in bijberoep.

Ben ook nog niet failliet verklaard en de curator wil dit doen ?'?

Iemand die me kan helpen met deze vragen zit er zwaar mee in dat ik geen oog dicht doe.


Ik dank u

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 23 feb 2019 19:35

Bij een VOF bent u zelf ook aansprakelijk. Een BVBA is gebruikelijker in de horeca.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 23 feb 2019 21:22

Hoe komt u aan een curator als je niet failliet verklaart ben ?????

Een curator word aangeduid tijdens het faillissement vonnis !

Ben je zeker dat de VOF niet in faillissement is ???

En ja bij een VOF als dit failliet gaat dan ben je persoonlijk ook in faillissement, en zij komen dan gans je bezittingen opschrijven .

En ja dit mag !

Mijn gedacht ben je persoonlijk en de VOF in staat van faillissement.

dit kan je zelf controleren !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Justmo
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 feb 2019 13:42

Beste ,

Ben niet failliet verklaard noch aangevraagd maar kan de eigenaar van dat achter stallige huur dit gedaan hebben.mvg bedankt

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 feb 2019 15:17

Beste ,

Ben niet failliet verklaard noch aangevraagd maar kan de eigenaar van dat achter stallige huur dit gedaan hebben.mvg bedankt
Natuurlijk !
Ieder schuldenaar kan je faillissement vorderen !
Als je een curator heeft is het een faillissement.

Door het feit dat het een VOF is zijn al de aandeelhouders 100% aansprakelijk, kan je dit niet onmiddellijk betalen is er een vonnis dat al de aandeel houders ook in staat van faillissement zijn !
Ik vrees dat dit al gebeurt is.

Zeg zelf geen huur in 6 maanden betalen is er toch wel over, wat zou je zelf doen mocht men je in 6 maanden niet betalen !

Dit zal eerstdaags in het staatsblad komen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”