Goedemorgen ,
Ik heb een vraag ivm overuren en een ex werkgever. Vorig jaar heb ik mee helpen een zaak op te starten ( gewoon in loondienst als functie manager), de werkgever wou per sé de 1e mei open gaan, heeft me half april gevraagd om al te starten aangezien hij als buitenlander de taal niet goed machtig was en er een hele hoop dingen nog geregeld moesten worden ( internet aansluiting, bestellingen, contracten leveranciers, en de wettelijke paperassen en vergunningen) ik ben toen akkoord gegaan en mijn contract begon [size=85][/size]halverwege april, dag en nacht hebben we gewerkt( mee staan schilderen, schuren en poetsen om toch maar de 1e te kunnen opengaan) heb hem meermaals gewaarschuwd dat hem dit wel wat zou kosten aan uren, aangezien hij ondertussen ook mijn ex collega’s liet starten. Na 1 maand zag hij het niet meer zitten en begin hij ons onder druk te zetten om onze betaalde overuren terug te betalen , ja zoveel druk heb ik dan toch toegegeven , met als gevolg dat ik 1500€ kwijt ben terwijl ik er heel hard voor gewerkt heb maar maar nu hij verschoot van de loonkosten moest hij het terug hebben , ik voelde me echt bedreigd ( met woorden) dat ik dus toe heb gegeven , hij heeft het tot half juni volgehouden en toen de zaak gesloten , hij wou eerst dat we ontslag namen maar heb wel voet bij stuk gehouden en me laten ontslaan. Ik weet dat hij nu terug in Turkije zit en voel me nu veiliger waardoor ik dus nu wel eventueel een vraag wil doen om het terug te krijgen, mijn vraag is kan dit? En zo ja , welke stappen ik moet ondernemen...