Deurwaarder vorige bewoner

CJUR
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Deurwaarder vorige bewoner

#1 , 26 jan 2019 14:37

Beste mensen

Ik zal even kort mijn situatie schetsen. Sinds December huren wij een woning van een huurmaatschappij. Wij hebben alles in orde gebracht ivm adreswijziging, ook wijkagent was langs geweest etc. Wat we niet wisten was, dat de vorige huurder enkele problemen had. Recent hebben wij een deurwaarder over de vloer gekregen die een dagvaarding kwam bezorgen van die persoon. Blijkt dat die nog gedomicilieerd staat op ons adres. Wij hebben de dag nadien meteen contact opgenomen met de gemeente, die zei dat er al een ambtshalve schrapping procedure bezig was maar dat deze kan duren en dat deze persoon daarom nog gedomicilieerd staat op ons adres. Ik vroeg voor de zekerheid of ik een attest kon krijgen dat deze procedure al bezig is, daarop kreeg ik als antwoord dat het niet mogelijk was. Ik heb dit nieuws dezelfde dag meteen naar de huurmaatschappij gebracht, die hadden contact opgenomen met de gemeente. De gemeente heeft haar meteen geschrapt van het adres (is dit mogelijk om iemand meteen van een adres te schrappen aangezien er al een procedure bezig was?), de huurmaatschappij had dan ook het nieuwe adres doorgegeven van deze persoon aan de gemeente. De persoon aan de balie van de huurmaatschappij zei dat alles in orde zou zijn nu.
Betekent dit dat de gemeente het nieuwe adres van die persoon heeft ingegeven en daarom een onmiddelijke schrapping kon doen? Is er nog iets anders dat wij kunnen doen? Want het zou kunnen dat deze deurwaarder (die ik al gecontacteerd had ivm deze situatie) nog eens terug zou komen ... Is het nog nodig om bv de wijkagent nog eens te contacteren om een attest te laten opmaken dat wij hier effectief de enige zijn die hier wonen en dat die persoon hier niet meer woont?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 27 jan 2019 21:02

Contacteer die deurwaardersfirma en geef dit door (zowel telefonisch als schriftelijk).
Als er nog een deurwaarder aan de deur komt, geef deze dit nieuws, en zendt het ook schriftelijk naar zijn firma.

Deurwaarders zijn geen moeilijke personen, toch niet als jij niet de betrokkene bent...
Zelf in dezelfde situatie gezeten (er stond een BVBA op mijn vorige huurwoonst gevestigd, wellicht staat deze er nog steeds...) en ik kreeg geen deurwaarders meer te zien.

Daarnaast een andere melding:
Als er post aankomt op uw adres, niet op uw naam, heeft u als bewoner het recht deze te openen.
Aangezien er deurwaarders in het spel zijn, is dit een aanrader; als er een aanmaning komt voor een onbetaalde factuur, kunt u het zien en meteen het bedrijf op de hoogte stellen.


Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”