meehelpen in de zaak van je zoon

sandorgw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

meehelpen in de zaak van je zoon

#1 , 26 jan 2019 09:22

Hallo iedereen , ik zit met de volgende vraag : sinds 1 januari is mijn zoon gestart met een eenmanszaak , en ik ben op pensioen( geen prepensioen of swt of wat dan ook gewoon op 60 op pensioen gegaan als ambtenaar ) of heb tijd en zou af en toe eens willen meerijden met hem en ik zou hem ook helpen met uitladen , kwestie van niet in slaap te vallen .
Nu is mijn vraag , mag dat zomaar , moet ik dat ergens aan geven of aanvragen ,
Dan bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6858

#2 , 26 jan 2019 10:14

Echte eenmanszaak of vennootschap ?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 jan 2019 11:02

Echte eenmanszaak of vennootschap ?
Neen dit is een één man zaak !

Heb deze man al den uitleg gegeven in senioren net, maar hij betrouwd zijn eigen niet .

En op seniorennet zitten ze als maar bezig over bijverdienen als men in pensioen is !

Maar dit is een familiaal geval , waar vader, moeder, zus, broer, schoonzus en schoonbroer GRATIS mag helpen volgens de arbeidswet

‘Ons vader’ wil komen helpen…

Uw vader is een aantal jaren op pensioen en wil u gratis een handje komen helpen in de zaak.

Kan dat en hoe regelt u dat dan het best zodat noch u, noch uw vader in de problemen komt?

Naaste familie mag helpen.

Dat is al goed nieuws dus... In een eenmanszaak is het dus geen probleem dat u gratis geholpen wordt zolang het gaat om familie tot en met de tweede graad. Concreet gaat het dan om uw kinderen, (schoon-)ouders, (schoon)broers en (schoon)zussen.

Let op! Van belang is wel dat u uw vader absoluut niets betaalt, dus bv. ook geen onkostenvergoeding.
Het moet dus m.a.w. effectief gratis hulp zijn als hij niet wordt ingeschreven.

Hoe zit het met zijn pensioen? Dat is ook geen probleem aangezien het gaat om gratis hulp.

Bron:https://ondernemingsdatabank.indicator. ... 53/related
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

sandorgw
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 jan 2019 11:42

Beste , de enige die ik vertrouw ben ikzelf , hetgeen U zegt zal wel waar zijn maar ik zou het willen lezen .
Op de link die U meegeeft kan ik niets lezen of ik moet mij abonneren ( zeg maar betalen ).
Dus zoek ik verder tot ik ergens een tekst daarover vind , ook met de vermelding of ik vooraf een aanvraag en of melding moet doen
Ik vind het echt sympathiek dat U die moeite doet om mij te helpen , maar "echte " documenten daarover heb ik nog niet ( kan niet inloggen op de link ) gezien
Dank bij voorbaat

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 jan 2019 12:48

Neem je wagen en rijd maandag tot aan de sociale inspectie daar kan je gaan om inlichtingen vanaf 9:00 uur.
adressen zijn te vinden op het internet !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”