Beëindigen GCV

Sofieke81
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Beëindigen GCV

#1 , 23 jan 2019 08:52

Beste,

Wij hebben in januari 2017 een GCV opgericht voor de uitbating van een café. Ik als beherende vennoot en ik werkte fulltime, dus café was in bijberoep. En mijn man als stille vennoot.
Door het overlijden van mijn papa en grootmoeder kort op elkaar, hebben wij besloten om te stoppen met café. Ik werkte toch fulltime.Ons huurcontract voor de zaak liep nog tot juni 2018, maar sinds april 2018 hebben wij niet veel meer open gedaan. Het ging ons niet meer.
We hadden aan onze boekhouder dan ook in mei 2018 al laten weten dat de vennootschap mocht stopgezet worden en hij ging daar alles voor regelen.
Op 1 juni 2018 geven wij de sleutels af en de daaropvolgende kwartalen heeft onze boekhouder steeds opnieuw een factuur gestuurd, die ik nu afbetaal. Toen ik hem zei dat dat de bedoeling niet is dat er nog ieder kwartaal aangifte wordt gedaan, want de zaak gestopt is ontving ik een mail met de reactie 'ik hoop dat dit voor te lachen is'. Via een deurwaarder eist hij nu zijn geld op, maar nog geen vereffening hé.
Nu heb ik sinds 1 december 2018 ouderschapsverlof aangevraagd en ontvang geen uitkering van RVA omdat ik zelfstandig ben.
Hoe kunnnen we het vlugst een stopzetting van de vennootschap regelen? Wie kan mij helpen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jan 2019 10:24

Daar er onbekende rekeningen openstaan moet je de geikte weg volgen.
Dus eerst AV en een vereffenaar aanstellen
verzoekschrift rechtbank voor de aanstelling vereffenaar
AV goedkeuring verdeelplan
verzoekschrift rechtbank goedkeuring verdeelplan
AV na vonnis voor de stopzetting
na vonnis publicatie staatsblad
Enz...hoop niet teveel vergeten te hebben
Dit zal toch een paar maanden duren
Je btw nummer kan je zo met een brief stop zetten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”