Aankoop handelspand onverdeeldheid + Verhuur + eenmanszaak

Lammar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Aankoop handelspand onverdeeldheid + Verhuur + eenmanszaak

#1 , 21 jan 2019 20:34

Beste,

Gecombineerde vragen.

Situatie
Hebben met 4 privépersonen een handelspand gekocht in onverdeeldheid.
Deze zullen we verhuren aan een vzw, waarbinnen een deel kopers betrokken zijn in AV, RvB.
Dit omdat we denken dat het een interessante manier kan zijn om de privé investering deels te bekostigen met huuropbrengsten van de vzw.
De vzw organiseert tentoonstellingen met hedendaagse internationale kunstenaars en steunt nieuwe producties van kunst.
Ze geeft daarnaast zakelijk support, adviezen, consultancy aan kunstenaars en instellingen.

Ikzelf wordt zelfstandige, eenmanszaak.
De activiteit die ik zal uitoefenen als zelfstandige, komen deels overeen met de activiteit van de vzw.
Het bijstaan van kunstenaars en instellingen in hun praktijken (zakelijk, boekhoudkundig, IT..) + Tentoonstellingen maken.

Het is de bedoeling om op MLT een loon te halen uit de activiteiten van de vzw

Vragen
- In welke mate kan ik de aankoop van het handelspand inbrengen in mijn aangifte als zelfstandige? Hoe wordt afgeschreven en de registratiekosten ingebracht?
- Als de vzw huurt van de 4 kopers privé, dan worden we dan elk belast aan 60% van de verdeelde huurinkomsten (40 forfait)?
- Zijn er hier fiscaal interessantere mogelijkheden die ik niet zie (rek houdend met zelfstandige statuut, deelname in Av en/of RvB vd vzw, eventueel als werknemer in de vzw). Vb ik die factureer aan vzw voor geleverde diensten? Mogelijk aangezien de situatie?

Alvast hartelijk dank voor advies.
Vriendelijke groet,
L

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding