dreiging tot faillissement / verhuis naar Turkije

dotje/rietje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

dreiging tot faillissement / verhuis naar Turkije

#1 , 21 jan 2019 16:19

Beste iedereen,

ik dreig met mijn eenmaanszaak in een faillissement te belanden.

Ik zou binnen een maand naar Turkije verhuizen.
Ik lees van alles op het internet wat het net allemaal lastig maakt en ik met veel vragen blijf zitten.

Ik weet niet zo goed waar te beginnen.

Mijn schulden bestaan uit achterstal btw en sociale bijdragen, en 2 leveranciers. De ene leverancier stapt zeer binnenkort naar de rechtbank. Waarschijnlijk zal de rechtbank mij dan failliet verklaren?

Het is zo eens ik in Turkije ben, ik met deze inkomsten mijn schulden hier kan afbetalen en dat zeker binnen het jaar.
Maar kàn ik naar Turkije verhuizen? (Ik zou mij hier uitschrijven, of hou ik beter mijn hoofdverblijfplaats hier, maar dat is niet aangenaam voor diegene die dat op zich neemt want deze persoon heeft dan kans op de deurwaarders enz?)
Of laat ik me failliet verklaren en vraag ik verschoonbaarheid aan?
Ik zal denk ik mijn inkomsten in Turkije niet zelf kunnen beheren, eens ik in het faillissement zit?

Ik las net dat als ik zelf het faillissement aanvraag ik geen recht heb op een vervangsinkomen, maar heb ik daar sowieso al recht op als ik dan naar het buitenland ga wonen?

Verder heb ik ook nog een wagen met een renting contract, wat daar mee?


Hartelijk dank iedereen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jan 2019 19:56

Als je hier failliet verklaart word heb je altijd recht op een +/- 1350€ per maand van de faillissementsverzekering op voorwaarde je geen ander inkomsten heeft .

En je kan reeds na 6 maanden een kwijtschelding van je schulden krijgen (verschoonbaar)

Het beste voor u is hier zelf je faillissement aanvragen, en de curator zal je papieren geven om elke maand een +/- 1350€ te ontvangen !
En je kan dan op het gemak een job zoeken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22272
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 21 jan 2019 19:57

Verhuizen zal NIETS uithalen. De fiscus zal u vinden

Reclame

dotje/rietje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jan 2019 10:20

Als je hier failliet verklaart word heb je altijd recht op een +/- 1350€ per maand van de faillissementsverzekering op voorwaarde je geen ander inkomsten heeft .

En je kan reeds na 6 maanden een kwijtschelding van je schulden krijgen (verschoonbaar)

Het beste voor u is hier zelf je faillissement aanvragen, en de curator zal je papieren geven om elke maand een +/- 1350€ te ontvangen !
En je kan dan op het gemak een job zoeken !
Bedankt om je antwoord, voor dat vervangingsinkomen moet je hoofdverblijfplaats wel in België zijn en dat zal niet het geval zijn, ook kan ik dat niet krijgen als ik zelf mijn faillissement aanvraag, als ik het goed gelezen heb via google zoekopdrachten.
Mijn grootste zorg is of ik 'gewoon' naar TR kan vertrekken of niet.
Groetjes.

dotje/rietje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jan 2019 10:23

Verhuizen zal NIETS uithalen. De fiscus zal u vinden
Hello, ik verhuis dan ook niet uit vlucht, die plannen zijn er sinds een klein jaar. De laatste maanden ging het gewoon plots en onverwachts slechter in mijn zaak.
Ik zit er ook niet mee in om alles te betalen. Eens ik in TR ben werk ik gewoon verder (daar opnieuw opstarten), het leven ginder is er héél goedkoop en ook de belastingen zijn een pak lager (wel de helft), ik wil gewoon terug met een schone lei kunnen beginnen en toevallig is dat ginder.

Ben alleen bang dat als ik in faillissement ga, ik mijn inkomsten niet zelf zal kunnen beheren... tot alles afgerond is.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 jan 2019 10:49


Ben alleen bang dat als ik in faillissement ga, ik mijn inkomsten niet zelf zal kunnen beheren... tot alles afgerond is.
Na 6 maanden heb je recht op kwijtschelding ook als je zelf het faillissement aanvraagt )

Van een faillissement heb je maar 2 dagen kwaad werk.
1 dag voor je neerlegging
en
1 dag als de curator komt met de rechter commissaris voor een PV van bevinding.

daarna heb je er geen last meer van !
Enkel een nieuw bankrekening aanvragen en je uitkering als gefailleerde aanvragen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”