Verplichting tot Verkoop truffels

karolajo
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Verplichting tot Verkoop truffels

#1 , 08 jan 2019 23:05

Mijn zoon zit in een zwemclub. Dit is een vzw. Het lidgeld bedraagt 70euro. 1 maal per jaar doen ze een truffelactie om de kas te spijzen. Per brief verplicht men elk lid om min 6 dozen truffels te verkopen.indien je dit niet doet betaal je 100euro lidgeld ipv 70euro. Kan men dit wettelijk?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger

#2 , 08 jan 2019 23:07

Als dat zo in de afspraak staat kan dat perfect.
Het staat beide partijen vrij overeen te komen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

eylis

#3 , 09 jan 2019 13:59

Ik denk niet dat dat legaal is...Al zeker helemaal niet als een lid van de zwemclub minderjarig is. Men kan onmogelijk een kind verplichten een verkoopshandeling te verrichten. Een zwemclub is eveneens een door de staat gesubsidieerde organisatie. en een club mag best zo'n acties organiseren om de clubkas te spijzen. Maar de leden onrechtstreeks dwingen en zo het lidgeld verhogen. Ik denk dat je best eens natrekt of het een officiel gesubsideerde sportclub is. Dan hebben ze een probleem, denk ik.

Reclame

asperger

#4 , 09 jan 2019 14:05

Dergelijke lidmaatschappen verlopen via de ouders....en aangezien het verbod op koppelverkoop is afgeschaft..
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

eylis

#5 , 09 jan 2019 15:06

Neem best eens contact op met de bevoegde instantie: https://www.vlaanderen.be/nl/cultuur-sp ... s-de-sport

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”