Zelfstandige in bijberoep - Domicilie op woonst partner

SLB
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige in bijberoep - Domicilie op woonst partner

#1 , 25 dec 2018 13:10

Dag allen,

Momenteel woon ik samen met mijn vriendin in haar appartement, waarvoor zijn de lening alleen afbetaalt. Het appartement en lening staan ook volledig op haar naam. Ik ben enkel bewoner (betaal wel mee aan de gemeenschappelijke kosten) en ben hier gedomicilieerd. Nu zou ik binnenkort starten als zelfstandige in bijberoep. Hiervoor zou ik dan als domicilie, het appartement van mijn vriendin opgeven (omdat ik hier dus gedomicilieerd sta).

Mijn vraag: zijn er enige neveneffecten op mijn vriendin, met betrekking tot haar lening, of eventuele risico's indien ik schulden zou maken?

Misschien ook belangrijk om mee te geven. Mijn vriendin is ook zelfstandige in bijberoep en ze brengt een deel van de kosten (of lening) van het appartement in via haar bijberoep omdat ze het als kantoor gebruikt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12840

#2 , 25 dec 2018 16:47

Er zijn geen extra risico's met of zonder eenmanszaak, zij zal altijd praktisch in de problemen komen als u schulden maakt, of dat nu als privépersoon of eenmanszaak is.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”