Hallo
Ik had enkele vragen met betrekking tot onze vzw:
Vraag1:Kan een lid van een vzw ten alle tijde het rekeningsaldo vragen aan de voorzitter?Dit werd mij namelijk geweigerd.
Dat wordt u ten gepaste tijde medegedeeld kreeg ik te horen.
Vraag2:Volgens de nieuwe wetgeving moeten kaarten affiches enz....
ten gevolge van eetfestijn of andere evenelmenten die geld binnen brengen voortaan beginnen met vzw....richt in.
Bij ons weigeren ze dit te doen.
Wat zijn de eventuele gevolgen voor de leden want niemand ligt er wakker van
vraag3:Kan het verkozen bestuur op hun bijeenkomsten beslissen om iets aan te kopen en het ook effectief doen zonder enige rondvraag bij de andere leden of ze dit ok vinden?
Vraag4:Al onze leden hebben een verzekering die bepaalde ongevallen dekt in bepaalde gevallen, deze kosten rond de 35 euro per persoon maal een 80 tal leden.De voorzitter heeft er voor gezorgd dat deze afgesloten werden bij zijn broer die verzekeringsagent is.Kan dit zomaar dat men zijn familie bevoordeeld en geen andere verzekeringsmaatschappijen wikt en weegt om nog betere prijskwalitiet te winnen?
Alvast bedankt bij voorbaat
groetjes de laatste rebel der leden.