Zwarte lijst na verschoonbaarheid

Gforceken
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Ja

Zwarte lijst na verschoonbaarheid

#1 , 20 dec 2018 11:11

Hallo,

Ik ben vorige maand mijn verschoonbaarheid gekregen. (1-manszaak)
Na 1 jaar in hel geleefd te hebben, wil ik verder met mijn leven met een positieve draad.

Nu ging ik zelf eens kijken op de 'zwarte lijst' bij de NBB en daar staat nog steeds een lening bij de KBC bank (23.000 EURO) die ik na mijn verschoonbaarheid niet meer moet betalen.

Maar ik wil binnenkort een hypothecaire lening afsluiten, is dit nog mogelijk? Of bestaat er een manier om deze melding te laten verdwijnen op de zwarte lijst?

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 20 dec 2018 11:29

Je zal toch nog even moeten wachten... spons over de oude schulden wilt niet zeggen dat men klaar staat om je nieuwe kredieten te verschaffen.

B.Debuck
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 dec 2018 11:32

Heeft u de bank op de hoogte gebracht van uw verschoonbaarheid? Als alles correct werd doorgegeven door u en door de bank blijft u nog steeds 1 jaar na datum geregistreerd.
Daarna wordt u geschrapt van deze lijst. Vergis u echter niet, de kredietverzekeraars zullen uw historiek langer opvolgen en u zullen hoogstwaarschijnlijk weigeren om uw lening te verzekeren, waarna de bank ook hoogstwaarschijnlijk niet zal toezeggen.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 dec 2018 12:27

Na verschoonbaarheid dus nu de kwijtschelding, dan staat je er nog juist 12 maanden op die lijst.
Nu moet je zelf in de gaten houden of de bank je daarop schrapt dit kan nog een tweetal maanden zijn, anders eens een beleeft briefje sturen naar de bank en dit is opgelost.
Voor de NBB moet je niks doen, die 12 maanden dit is exact juist.

Maar en het is niet omdat je van die list bent dat de banken staan te springen om je krediet te geven, en zeker de krediet verzekeringen houden dit zeer lang bij zelfs tot 5 a 7 jaar.

Dus denk nu niet ik ben er vandaag van de lijst ik ga naar een bank om een lening, zo werkt dit niet in de bank wereld, de ene bank is soepeler dan de andere , maar ze stellen toch altijd een onderzoek in en je verleden !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”