oprichten comm v

Timdr
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

oprichten comm v

#1 , 19 dec 2018 17:23

Beste allen,

Ik ben van plan om volgend jaar een eigen zaak te starten als cameraman/regisseur
Ik mik het eerste jaar op een omzet van 50.000 euro en hoop dit elk jaar te kunnen vermeerderen.

Denken jullie dat een comm v hiervoor aangewezen is? Ik heb geen grote risico's, heb ongeveer 5000 tot 7500 euro onkosten per jaar.

Ik ben samenwonend met mijn vriendin waarmee ik twee kinderen heb. Zij zou ook mijn stille vennoot worden met een minimum inbreng en slechts één aandeel.

Zou ik best mijn loon zo laag mogelijk houden, en mijn winst zo groot mogelijk. Of moet ik er best voor zorgen dat mijn winst gelijk is aan mijn loon, zodat ik een voordeliger tarief kan genieten?

Ik ben nu reeds een aantal dagen alles aan het onderzoeken, maar heb geen en de weg van de comm v lijkt me niet slecht. Ook naar het nieuwe stelsel dat volgend jaar in werking zou treden, treden hier niet veel veranderingen op (tenzij een lagere vennootschapsbelasting).

Hebben jullie, vanuit jullie ervaring eventueel tips of opmerkingen hierover? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 dec 2018 17:31

Zorg dat je u zelf voldoende loon uitkeert, dit is goed tegen dat je in pensioen gaat.

En de belastingen zoeken dan persoonlijk niet verder.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 19 dec 2018 17:59

En loop best eens binnen bij een goede boekhouder.

Reclame

Timdr
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 dec 2018 20:53

ik vermoed dat ik beter nog een jaar wacht , een eerst een eenmanszaak opricht. Heb van verschillende kanten gehoord dat je best wacht op minstens 20.000 euro winst per jaar om een vennootschap te overwegen? Dat zal ik uit die 50.000euro omzet het eerste jaar niet echt halen.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 dec 2018 21:38

ik vermoed dat ik beter nog een jaar wacht , een eerst een eenmanszaak opricht. Heb van verschillende kanten gehoord dat je best wacht op minstens 20.000 euro winst per jaar om een vennootschap te overwegen? Dat zal ik uit die 50.000euro omzet het eerste jaar niet echt halen.
En dan is er de nieuwe vennootschapswet reeds invoege !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Timdr
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

#6 , 19 dec 2018 22:05

inderdaad, als de politiek daar nog tijd voor vindt....

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”