Sponsoring

MarieVddriessche1
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Sponsoring

#1 , 10 dec 2018 13:23

Hallo,

Ik ben een meisje van 17 jaar en weet niets over boekhoudig enz...
Ik doe een actie voor Think Pink. Ik ga wielersokken verkopen. Maar om die wielersokken aan te kopen moet ik 666 euro hebben. Dit ga ik met sponsorgeld verzamelen. Nu vragen mijn sponsors een bewijsje zodat ze het kunnen aangeven aan de belastingen (en dan geld terugkrijgen denk ik?). Ik heb nu in de ‘Pamar’ in Deerlijk zo een boekje gaan halen om een bewijsje uit te schrijven. Mag ik dit gewoon uitschrijven? Of moet ik dit ergens aangeven?

Mvg Marie Vandendriessche

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 10 dec 2018 20:53

Je mag dit uitschrijven, maar vergeet het niet aan te geven aan de belastingen (rubriek diverse inkomsten).
Dit zijn immers (tijdelijke) inkomsten voor jou.
Ik dacht dat je de kosten die je maakt, niet mag aangeven.
Nu... Kan wellicht geen kwaad, ik veronderstel dat je niet boven de 9000 euro zal verdienen dit jaar als 17 jarige, dus je zal er geen belastingen op betalen.

Het zou beter zijn om een VZW op te richten hiervoor, dan kan je alles goed regelen op fiscaal vlak, en ben je ook ingedekt.
Maar... daarvoor moet je 18 zijn.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”