Faillissement aangevraagd (bvba)

Walter_J
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Faillissement aangevraagd (bvba)

#1 , 05 dec 2018 13:20

Hallo iedereen, dankjewel om dit bericht te lezen.

Begin deze week heb ik helaas via Regsol het faillissement moeten aanvragen van onze BVBA. Ik wacht momenteel nog op de aanstelling van een curator.

Hoewel ik geen bestuursaansprakelijkheid vrees, verwacht ik toch een hobbelig parcours door de rancune van enkele tegenpartijen. Momenteel blijf ik met heel wat praktische vragen zitten over wat ik de komende maanden & jaren kan verwachten.

In hoeverre is het zinvol of raadzaam om ook een persoonlijk faillissement & kwijtschelding van schulden aan te vragen als natuurlijke persoon? Ik lees daar vaak tegenstrijdige info over. Ik bezit één huis dat momenteel wordt verhuurd en waar geen akte van onbeslagbaarheid is voor opgesteld.

bedankt voor de info!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 05 dec 2018 13:31

Jammer om dat te horen! Nog veel sterkte in deze moeilijke periode.

Zijn er persoonlijke borgstellingen bij de bank? In principe als er geen fraude werd gepleegd is dat einde verhaal. Op privé vlak valt er dan niet veel te vrezen.

Walter_J
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 dec 2018 14:18

Bedankt voor de snelle reactie,

Er zijn persoonlijke borgstellingen bij de bank (40K), maar met een (zwaar) afbetalingsplan vallen die wel af te lossen vanuit onze privé. We zullen wel ff serieus zwarte sneeuw zien en veel boterhammen met choco moeten eten, maar ik hoop dat de banken hierin zullen meegaan.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”