Schulden in faling betalen

Juri2828
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Schulden in faling betalen

#1 , 24 nov 2018 13:30

Hallo,

Ik stel hier mijn vraag omdat ik nergens een antwoord kon vinden.

Een dik jaar terug hebben we het faillisement aangevraagd van onze gcv zowel de vennootschap als persoonlijk.

De schuldeisers blijven maar doorgaan op alle mogelijke manieren. En met recht, maar wij hadden dag liever ook niet meegemaakt. We worden steeds opgeroepen voor verhoren die totaal nergens op slaan en etc. Etc.

Nu zijn wij onmiddellijk daarna terug herbegonnen, en hebben we onlangs een een mooie financiële meevaller gehad.

Het eerste waar ik aan dacht is om de schulden die in het faillisement zitten volledig te betalen. Ik kan het absoluut niet maken dat ik een nieuwe bloeiende zaak heb terwijl anderen nooit hun geld zien....
Dit ter zijde.

Mijn vragen:
- welke gevolgen heeft dit voor het verdere verloop van het faillisement.
- verschoonbaarheid ? ( als alle schulden betaald zijn hoe word dit dat uitgesproken?)
- lopende onderzoeken ? Gaan die verder? Stopt dit ?
- waar let ik op bik de begroting van de schuld door de currator? Ik wil iedereen netjes betalen waar ze recht op hebben. Maar het moet wel fair en onderbouwd zijn.

Ik dank jullie alvast voor jullie antwoorden.

Vriendelijke groet.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding