Nieuwe BVBA (of BV) oprichten, wachten tot 1 mei?

OsiriX
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Nieuwe BVBA (of BV) oprichten, wachten tot 1 mei?

#1 , 14 nov 2018 12:46

Beste

Ik zou eigenlijk op 1 januari 2019 een nieuwe vennootschap (BVBA) op willen richten.
Blijkbaar treden de nieuwe Belgische vennootschapsvormen pas vanaf 1 mei in werking.

Gevolg: Indien ik op 1 januari start, moet ik na 1 mei de statuten alweer laten aanpassen. Misschien ook opnieuw bij de notaris langs, met bijhorende kosten.

Klopt deze aanname? Zijn er alternatieven om de extra kosten/papierwinkel te beperken?


Alvast dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 nov 2018 16:23

Ja de nieuwe wet is nog in wetsvoorstel dus nog niet gestemd .
Maar overweeg misschien om eerst een GCV op te richten in afwachting tot de wet gestemd is, daar heb je geen notaris nodig en kost een paar honderd euro .
en dan omschakelen, is maar een idee .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

OsiriX
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 nov 2018 16:56

Ik heb al een VOF, maar wil een activiteit afsplitsen en onderbrengen in een BV(BA) om risico te beperken.

Omwille van trademark aanvraag en dergelijke had ik liefst zo snel mogelijk een nieuwe vennootschap, zodat ik die daaraan kon koppelen, en niet meer aan mijn "oude" VOF.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”