iemand ervaring??

wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

iemand ervaring??

#1 , 08 nov 2018 10:23

Hallo iedereen,

Zijn er mensen op dit forum die te maken gehad hebben met een faillissement van een eenmanszaak en hierdoor alles hebben moeten verkopen?
Huis, auto's, inboedel....
Ik zou graag jullie ervaring hierover weten en wat de impact op jullie was. Je mag me altijd een privé bericht sturen.
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 nov 2018 11:06

Niemand die mij kan helpen???

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 nov 2018 11:16

Luister ik heb je al de link gegeven voor je te laten begeleiden, hier ga je weinig mensen vinden die hun bevindingen kunnen mee delen.
Stel niet uit om deze mensen te contacteren, want ik denk dat je bij de groep mensen bent die te lang wachten om hulp te zoeken.
De goede regel is 1 jaar met verlies werken kan, 2 jaar met verlies werken is het dringend nodig om maatregelen te nemen, en die had je al kunnen nemen in het eerste jaar, wat je enigenwoonst betreft, als je schuld eisers weten dat je een woonst heeft, wel waarom zouden zij dan nog wachten om je te dagvaarden in faillissement ?

Het is daarom dat je als eenmanszaak zeer Allert moet zijn !

https://dyzo.be/
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#4 , 09 nov 2018 11:29

Bedankt denlowie!!
Ik heb al contact opgenomen met dyzo. Ik heb ook maandag een afspraak met een advocaat.
Ik wou gewoon weten hoe en waar ik me kan aan verwachten.
Ik ben bang voor de gevolgen!!

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 09 nov 2018 11:38

Bedankt denlowie!!
Ik heb al contact opgenomen met dyzo. Ik heb ook maandag een afspraak met een advocaat.
Ik wou gewoon weten hoe en waar ik me kan aan verwachten.
Ik ben bang voor de gevolgen!!
Natuurlijk gaan er gevolgen zijn en deze moet je beperken, nu dringend nadenken en handelen, als het vonnis valt kan je zelf niks maar niks meer doen, en onmiddellijk je verschoonbaar (kwijtschelding) aanvragen bij de neerlegging van je boeken, dit kan nu met de nieuwe wet.

Dat je veel gaat kwijt zijn dit is zeker, de auto is het eerste !

Ik weet niet hoe oud je bent maar zoek dringend werk, je heeft recht op de faillissementsverzekering maar dit +/- 1250€ per maand dacht ik , met kinderen kan je tot +/- 1550€ per maand krijgen, de curator moet dit regelen bij het sociaal bureel.

En werk 100% mee met de curator zodat het snel afgesloten word, en u van de kwijtschelding kan genieten, dan vervallen ook de eventuele borgen van je vrouw ook !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”