Terugtrekken investering?

csk8799
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Terugtrekken investering?

#1 , 22 okt 2018 02:54

Hallo iedereen,

twee jaar geleden heb ik 5000 euro geïnvesteerd om een vriend te helpen zijn zaak op te starten. Dit staat uiteraard ook op papier. Door omstandigheden is enkele weken na mijn investering de hoofdinvesteerder opgestapt en had hij niet meer genoeg geld om te starten. We zijn nu twee jaar verder en nog steeds is er geen schot in de zaak. Iedere keer als ik vraag om updates is er maar weinig gebeurd en hij is zelfs begonnen aan een vaste job niet als zelfstandige. Momenteel geloof ik niet meer in de opstart van zijn zaak, omdat ook goede timinig reeds gemist is. Ik wil graag mijn investering ongedaan maken, maar vraag me af of dit mogelijk is? Zo ja, hoe moet ik dit aanpakken?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2018 09:24

Was dit een vennootschap ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

csk8799
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 okt 2018 10:17

Daar heb ik geen idee van eerlijk gezegd. Ik wou slechts mijn vriend uit de nood helpen omdat hij deze 5000euro te kort kwam om te starten. Hij zou een eenmanszaak oprichten met een website/app ivm tattoos. Hij werkt samen met een programmeur die app maakt, en deze krijgt in ruil voor zijn diensten ongeveer 50% van de aandelen, ik zou +-10% krijgen. Maar er is nooit een zaak opgericht en de website en app zijn nog niet klaar na 2 jaar omdat die programmeur zo langzaam is en geen termijn heeft afgesproken. Ik vraag steeds om updates en hoe lang het nog zal duren maar krijg geen voldoende antwoord. Ik wil gewoon eigenlijk mijn investering terugtrekken maar geen idee of dat zomaar kan.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 okt 2018 10:41

dit is dan een privé lening aan je vriend !

Je kan naar de rechter stappen, maar voor de vrederechter is dit bedrag te hoog dus zal het eerste aanleg zijn, en hoogst waarschijnlijk een advocaat nodig hebben.

stel je vriend in gebreke via een aangetekend schrijven en eist je geld terug !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”