Beginnen als zelfstandige.

Javierdepaepe
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Beginnen als zelfstandige.

#1 , 17 okt 2018 08:21

Halló!
Ik ben van plan om als zelfstandige te beginnen.
Ik start als stagiair architectuur.
Vroeg mij af of mijn adres bij familie kan zetten?
Als Ik de laatste maanden van 2018 minder dan 7000 euro verdien maak Ik dan Nog kans op de verminderde sociale bijdrage?
En ten laatste, hoeveel moet ik verdienen om geen belastingen te moeten betalen?
Merci!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 okt 2018 08:50

Als je volop zelfstandige bent en GEEN andere FULTIME ingeschreven job heeft word je beschouwd als zelfstandige en moet je de minimum tarief ALTIJD betalen ook al heb je weinig inkomsten, er moet toch iemand je ziekenbond en je pensioen betalen.
De belastingen dit gaat altijd mee met je verdiensten, ik ben juist het tegenovergesteld dan u, ik zou zeer graag een paar honderd duizend euro's belastingen betalen per jaar !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12811

#3 , 17 okt 2018 10:09

Voor uw eerste vraag, als eenmanszaak staat dit steeds op uw domicilie. Voor een vennootschap moet dit staat van waaruit de vennootschap geleid wordt, iets meer speling dus.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”