Steeds wisselende zaakvoerders/adressen op papier

simonjo
Topic Starter
Berichten: 285

Steeds wisselende zaakvoerders/adressen op papier

#1 , 15 okt 2018 22:30

Hallo,

Ik kijk regelmatig naar de publicaties van vennootschappen en merk een aantal dingen op waarvan ik het nut wil kennen:

- de zaakvoerder verplaatst zijn adres elk jaar van vb Belgie naar Luxemburg en omgekeerd
- telkens een andere (buitenlandse) zaakvoerder om de 4a6 maanden


Wat is hier de reden voor?


thx, Jo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2018 08:30

Een zaakvoerder moet steeds zijn adres hebben waar hij werkelijk verblijft, dus als deze persoon regel matig verhuist is er niks aan de hand

Wisselende zaakvoerders dit vind je meestal , bij mensen van vreemde afkomst die hier een zaak uitbaten, en dan hoeven ze hun personeel (zaakvoerders ) niet in te schrijven als werknemer en omzeilt men de sociale wetten, ik ken verschillende horeca zaken waar al hun personeel zaakvoerder zijn, dit is wettelijk en kan er niks tegen gedaan worden.
Iedereen heeft recht om elk jaar te verhuizen als hij dit aangeeft aan de gemeenten !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bouwbedrog
Berichten: 15
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2018 12:43

Wisselende zetels en/of zaakvoerders wijzen meestal op wettelijk gebruik van allerhande juridische achterpoorten en constructies, m.a.w. niet echt betrouwbare vennootschappen.
Met zulke vennootschappen wil ik zelf niets te maken hebben.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”