Als echtgenote werken in de BVBA van mijn echtgenoot

Nanmar
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Als echtgenote werken in de BVBA van mijn echtgenoot

#1 , 02 okt 2018 16:18

Ik ben zelfstandige in bijberoep maar heb geen inkomsten en betaal geen sociale bijdragen omdat mijn inkomen te laag is. Ben getrouwd met zaakvoerder van een BVBA en de zaak heeft voltijdse hulp nodig bij de administratie en productie..
Kan ik met mijn sociaal statuut die voltijdse functie opnemen zonder wedde zodat ik nog steeds geen verdere persoonlijke sociale bijdragen hoef te betalen, ik blijf dan volledige ten laste van mijn man.
Ik wil zeker weten of dit fiscaal niet kan worden beschouwd als zwartwerk in de BVBA
Ik heb geen aandelen in de vennootschap en ook geen benoeming als mandataris.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 okt 2018 19:47

U bent nooit familie van een BVBA, je kan aanzien worden als zwart werk, begrijp ook niet goed waarom u niet als zelfstandige word ingeschreven, bij ziekte en later u pensioen zou er zeer wel bij varen, en als deze 875€ per 3 maanden teveel is dan is deze bvba niet goed bezig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”