Pagina 1 van 1

aanpassing zetel van een VZW

Geplaatst: 30 sep 2018 20:30
door rydna74
Onze vereniging (VZW) verhuist naar een nieuwe locatie en dus verhuist ook de maatschappelijke zetel.
Hiervoor moeten dus de nodige papieren ingevuld worden om dit te publiceren in het Belgisch staatsblad.

Om alles zeker goed te doen had ik nog enkele vraagjes:
1) op aanvraagformulier 1, op de achterkant van luik B moeten de namen en handtekeningen komen. Zijn dit de namen en handtekeningen van het voltallig bestuur of is bvb voorzitter en secretaris voldoende?
2) Zowel formulier 1 als 2 moet in 3-voud naar de rechtbank van koophandel opgestuurd worden samen met een bewijs van betaling. Is een rekening uittreksel hiervoor voldoende?
3) betaling: welke omschrijving moet bij de overschrijving ingevuld worden? Is ondernemingsnummer en naam van de vereniging voldoende?
4) Ik dacht me te herinneren dat vroeger ook een aan jezelf gefrankeerde omslag moest meegestuurd worden zodat één exemplaat kon teruggestuurd worden. Is dit nog altijd noodzakelijk?