faling??

wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

faling??

#1 , 26 sep 2018 08:30

Ik heb een eenmanszaak waarvan het handelshuurcontract afloopt binnen 8 maanden af. Er word momenteel onderhandeld met een overnemer.
Kan deze persoon alleen het handelshuurcontract vervroegd overnemen zonder het handelsfonds over te nemen?
Daar er een persoonlijke lening loopt en een zakelijke lening zou ik toch graag een bepaald bedrag krijgen voor deze overname. De persoon gaat dezelfde activiteiten uitvoeren.
Als ik te weinig krijg of niets blijf ik met schulden zitten. Er is ook een huurachterstand neemt de overnemer deze mee over?
Of is het interessanter om in faillissement te gaan?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 sep 2018 08:49

Als je een overnemer heeft is dit natuurlijk de eerste optie !

Maar wat ga je krijgen, bij einde handelshuur, als het een zakenman is niks, daar je zelf schrijft dat je huur achterstal heeft, wat toch een teken is dat deze zaak niet rendeert, anders heb je nooit huur achterstal want dit is nu net wat altijd eerst moet betaald worden.

Ik ken je financiële toestand niet om hier maar te kunnen zeggen dat je beter af bent met een faillissement of niet.

Als je u faillissement aanvraagt dan ben je wel (misschien) veel bezittingen kwijt, maar hebt je zeer grote kans dat je kwijtschelding krijgt( het verschoonbaar).
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 sep 2018 09:09

Betse Lowie,


Het probleem is de cijfers zijn goed maar onze persoonlijke en hypothecaire leningen te hoog. Wij hebben een huisbrand gehad toen onze zaak pas opgestart was en daardoor zijn onze persoonlijke leningen zo hoog.
Wij hebben opnieuw gebouwd op de plaats waar ons eerste huis is afgebrand en zouden dit graag willen behouden maar dat zal moeilijk zijn als we de persoonlijke en zakelijke lening niet krijgen terug betaald met de overname. Daarom denken we aan een faillissement maar dan zijn we waarschijnlijk ons huis ook kwijt.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 sep 2018 10:34

Daarom denken we aan een faillissement maar dan zijn we waarschijnlijk ons huis ook kwijt

.
Dit hangt af hoeveel die zakelijke schulden zijn, je had na je brand onmiddellijk een BVBA moeten hebben, als zo altijd als hé, men denkt er niet aan.

Ga naar een goede makelaar voor je zaak over te laten, er zijn er die op korte tijd veel centen kunnen halen bij het overlaten, wat erna gebeurt is u zaak niet meer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 sep 2018 13:10

Kent er iemand een goede makelaar voor overname?? Hier in de buurt niet te vinden.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 sep 2018 15:44

Kent er iemand een goede makelaar voor overname?? Hier in de buurt niet te vinden.
Van welke streek - provincie ben je ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wep
Topic Starter
Berichten: 12
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 sep 2018 10:25

Limburg Belgie

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 sep 2018 10:33

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”