VOF - Nieuwe vennootschap

JanDG
Topic Starter
Berichten: 52

VOF - Nieuwe vennootschap

#1 , 11 sep 2018 11:53

Ik wil in een bestaande VOF instappen waar de inbreng van de huidige 2 aandeelhouders € 200 was bij oprichting 11/2017. Natuurlijk zijn ondertussen reeds aankopen in hoofdzaak toestellen en klein deeltje productiegoederen aangekocht. De grote kost van de VOF zit hem eerder in de arbeid, momenteel door 1 aandeelhouder uitgevoerd dan in de machines of goederen.
Gezien volgens mij bij een VOF een nadeel de verantwoordelijkheid is, zou ik willen voorstellen om onder een andere vennootschapsvorm veder te werken. Is mijn voorstel dat ik zou doen realistisch:
Overschakelen naar BVBA of CVBA waar de 2 huidige vennoten een inbreng in natura doen van bestaande vennootschap. En ikzelf een equivalent deel in geld inbreng.
Kunnen de kosten van overschakeling ingebracht worden in de oude of nieuwe structuur?
Indien geen goed voorstel wat raden jullie aan?
Met dank

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding