vzw als opstart zaak

patjeikke
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

vzw als opstart zaak

#1 , 31 aug 2018 10:12

beste,ik wil terug begingen met een zaak.door tegenslag ben ik alles kwijt geraakt en in faling gegaan en heb ik nog 15000€ schuld bij belastingen.maar door gezondheidsreden had ik geen werk.nu een maand geleden is mijn woning volledig afgebrand en moet ik terug van af nul starten.maar ik heb veel hulp van buiten af en wil starten met een zaak in tweede hands spullen,en tevens ook van de opbrengst iets doen voor de slachtoffers voor mensen die alles kwijt zijn door brand.maar daarom omdat ik niet een firma kan oprichten door belasting schuld was mijn vraag zou dit mogen met een vzw die tevens ook dient voor mensen verder te helpen.winkel met tweede hands spullen en dan kan ik ook mijn schulden stil aan af betalen aan btw.
alvast bedankt om deze mail te lezen groetjes patrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 31 aug 2018 10:14

Een vzw moet een maatschappelijk doel hebben en niet op winst focussen. Hoe zou dat bij u juist werken?

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 31 aug 2018 12:08

dan kan ik ook mijn schulden stil aan af betalen aan btw.
Hoe kan je dat doen als je geen winst mag maken. VZW staat toch voor: vereniging ZONDER WINSTOOGMERK.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”