Notaris nodig voor openen branch office in Taiwan?

Suprise me
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Notaris nodig voor openen branch office in Taiwan?

#1 , 25 aug 2018 07:58

Beste leden,

in voorbereiding op een uitbreiding op Taiwanese markt, zoek ik wat informatie mbt het openen van een branch in Taiwan van mijn Belgische BVBA

Mijn huidige boekhouder heeft geen ervaring met deze materie, dus hoop ik hier iemand te vinden die er wel al ervaring mee heeft of er kennis over heeft.

De situatie is als volgt:
Mijn bvba bestaat sinds 1988 en er is wel verkoop geweest buiten EU, maar geen buitenlandse branches of representative offices, of enig andere buitenlandse opzet.
Momenteel is er een oportuniteit om service te bieden in Taiwan, maar via een Taiwanese partner die reeds de nodige commerciële contacten heeft en reeds jaren samenwerkte met mij via haar vorige werknemer.
Mijn huidige venoot (72 jaar) zal uit de vennootschap stappen en het plan zou zijn om deze Taiwanese persoon zicht te laten inkopen als mijn nieuwe vennoot. (volgens wat ik al van informatie ontving, zou dit geen probleem mogen zijn, ook al is ze geen Belgische of Europese nationaliteit)
We zouden dan een branch office willen openen in Taiwan.
Na bezoek aan de Taiwanese economische ambassade in Brussel, zijn we er al uit dat een branch de meest interessante opzet is voor ons.
Ook heeft men ons alle nodige uitleg gegeven over de nodige documenten voor Taiwan

De vraag is de volgende:
1 van de nodige documenten is de notariële akte van de BVBA, die gestempeld moet worden door de Kamer van Koophandel om gebruikt te mogen worden in het buitenland.
Ik hoor echter links en rechts dat ik eerst via een Belgische notaris zal moeten passeren voor het openen van de buitenlandse branch.
Hier ben ik echter helemaal niet zeker van, aangezien ze me daar op de Taiwanese economische ambassade niets over vermeld hebben.
Dit terwijl ze toch al eerder verschillende bedrijven hebben geholpen met Taiwanese opstarten.

Heeft iemand hierover meer info?
Over de wettelijke noodzaak van een notaris in dit geval vind ik online helemaal niets :-/

Alvast bedankt voor meer info,
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#2 , 30 aug 2018 08:34

Best een lokale vennootschap oprichten. Recht van de overheid: https://startup.sme.gov.tw/incorporating-in-taiwan/

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”