Maatschappelijk zetel in Frankrijk

feeling11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Maatschappelijk zetel in Frankrijk

#1 , 20 aug 2018 21:07

Beste,

Ik werk momenteel in België als zelfstandig met bvba(bij de grens tussen België en Franklijk),maar ik zal binnenkort mijn eerst huis willen kopen in voorkeur in Franklijk, daardoor zal ik later mijn domiciel adres moeten verplaatsen. Stel dat ik later eenmanszaak wil oprichten in België (de zaak is in België). Zal die kunnen de maatschappelijk zetel in Franklijk zijn(waar ik woon)? En hoe zal de belastingen moeten berekenen.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 20 aug 2018 22:09

U kunt geen Belgische eenmanszaak oprichten als u in het buitenland woont, dat moet via uw bvba.

feeling11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 aug 2018 02:10

bedankt! zelfs niet voor eenmanszaak wanneer ik een postbus of een kantoor huren in België ?

Alvast bedankt!

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2018 06:07

Zeker geen één man zaak kan in het buitenland, de maatschappelijke zetel( ) van een één man zaak is altijd de woonst van de zelfstandige !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

feeling11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 aug 2018 20:04

Met vriendelijk bedankt!nog een vraag als EVBA zal het kunnen?

feeling11
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 aug 2018 20:44

Nu ben ik een aandeelhouder van een bvba in België . Mijn hoofdactiviteit is in Belgie,Ik wil verhuizen naar Franklijk(grens tussen België een Frankrijk maar werk blijf in België ).In die geval zal ik later mogelijk eenmanszaak of EVBA oprichten in België met hoofdactiviteit in België ?

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”