Bedrijf oprichten Estland/Inwoner Zwitserland/Belgische nationaliteit

LCornelis
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedrijf oprichten Estland/Inwoner Zwitserland/Belgische nationaliteit

#1 , 14 aug 2018 21:04

Hallo allemaal,

Ik ben recent verhuisd naar Zwitserland maar heb de Belgische nationaliteit. Op dit moment ben ik bezig met mijn eigen bedrijf op te zetten en weeg de verschillende opties af.

Dankzij het E-residency programma van Estland is het nu mogelijk voor niet-inwoners een bedrijf op te starten in het land zonder daar daadwerkelijk te verblijven. Ik zou mijn zaak managen vanuit Zwitserland maar het merendeel van mijn klanten zal zich in België bevinden.

Ook op de site staat het volgende :

"if you are based permanently in a country and provide your freelancing work to your customers in your country, the country's authorities could argue that since the value is permanently created in your country to large extent. If you traveled around and delivered your services at the customer’s place significantly, it would be more justified to keep on treating the company as a tax resident of Estonia. "


Mijn vraag is nu: waar betaalt het bedrijf zijn belastingen? Ik woon het merendeel van het jaar in Zwitserland, schrijf facturen uit naar België maar mijn bedrijf is in Estland. Er is een dubbeltaxeringsverdrag in stand tussen België, Estland & Zwitserland.

Voor uitgekeerd salaris vermoed ik dat de Zwiterse personenbelasting van toepassing zal zijn?

Heeft iemand meer informatie?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 15 aug 2018 09:12

Nu nog een bankrekening op de Maagdeneilanden :lol:

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”