Zelfstandige activiteit stoppen

Libra1984
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Zelfstandige activiteit stoppen

#1 , 30 jul 2018 09:41

Mijn partner is werkzaam in een bvba als zelfstandig vennoot. (schijnzelfstandig!!)
Nu heeft hij werk gevonden, terug als gewone werknemer.
Kan hij het contract al tekenen of moet hij wachten tot hij uitgeschreven is als zelfstandige?
Wat zijn de gevolgen?
Zijn huidige baas (zelfstandige vennoot) doet hier nogal moeilijk over, is in zijn ego geraakt dat mijn partner ander werk heeft gevonden.
Hij beweert dat mijn partner geen ander werk kan doen zolang hij niet uitgeschreven is en dat wij moeten opdraaien voor de kosten van de boekhouder.
Terwijl hij eigenlijk degene is die mijn partner als schijnzelfstandige heeft aangenomen om de personeelskosten te ontlopen.
Is er iemand die ons raad kan geven wat we kunnen/moeten doen want hij wilt zo snel mogelijk bij de nieuwe werkgever beginnen.
Ook omdat we ons geen loonverlies kunnen permitteren!!!

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 jul 2018 09:51

Een bvba is onderworpen aan de vennootschapswet !!

Je man kan zo maar niet zijn aandelen in de vuilbak smijten, als je dit maar begrijpt.

1/ hoeveel aandelen heeft je man of % van de aandelen?

2/ wat zeer belangrijk is, staat hij ingeschreven in het staatsblad als ZAAKVOERDER !!!!

Dit is zeer belangrijk, als hij geen zaakvoerder is kan dit zeer gemakkelijk opgelost worden.


Mocht je me in mijn privé berichten eens de ondernemings-nummer (BTW) nummer zoek ik dit vandaag nog op !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Libra1984
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jul 2018 09:58

Hij heeft 1 aandeel, en zeker niet ingeschreven als zaakvoerder.
Het is echt schijnzelfstandigheid, vast maandelijks bedrag van loon, sociale lasten worden door de zaak betaald.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”