Faillissement

Lmmm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Faillissement

#1 , 19 jul 2018 21:52

Beste,

Ik heb nu iets meer dan een jaar geleden mijn faillissement aangevraagd bij rechtbank van koophandel , ik heb vorige week een keer gevraagd aan de curator of er al zicht is wanneer het faillissement afgesloten zou worden , hij heeft me gemeld dat alles rond is behalve dat het bedrijfsgebouw dat ik gekocht had nog steeds niet verkocht is en dat daardoor het faillissement niet kan worden afgesloten , ik was een keer gaan opzoeken of ze ergens te koop staat online maar vind hier niets van terug , hoe gaat dit normaal te werk , ik zou toch denken dat ze alle middelen inschakelen om ze zo snel mogelijk te kunnen verkopen ?
Wat ik nu ook graag zou willen weten is of ik hier ook acties mag in ondernemen om ze te verkopen en dan wel uiteraard de verkoop door de curator laten afhandelen ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 jul 2018 06:33

Neen u mag geen enkele actie ondernemen daar de vennootschap bestuurd word door de curator, u heeft niks meer met de vennootschap te maken.!

De vennootschap is voor u verleden tijd.

Als er onroerende goederen zijn moet je toch rekenen op een 3 tal jaren voor de afsluiting, ik baseer mij op afsluitingen die ik in het verleden gelezen en gekend heb..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lmmm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2018 11:14

Alvast bedankt voor de reactie,
Het was een eenmanszaak dat ik had , maakt dit een verschil ?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2018 11:17

Alvast bedankt voor de reactie,
Het was een eenmanszaak dat ik had , maakt dit een verschil ?
Zeer zeker !

Heb je u kwijtschelding al aangevraagd ??

Zo niet onmiddellijk doen, alles zal versnellen, en voor je persoon veel beter zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lmmm
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 21 jul 2018 10:29

Neen verschoning nog niet aangevraagd , curator zei dat dit geen belang had
Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 21 jul 2018 11:30

Neen verschoning nog niet aangevraagd , curator zei dat dit geen belang had
Mvg
Voor hem is dit zeker niet van belang maar voor u zeker wel, een klein voorbeeldje, na je kwijtschelding het vroeger verschoonbaar , staat je nog juist geteld minstens 12 maan op de zwarte lijst, hoe eerder de kwijtschelding , hoe sneller je ervan af bent, + je maandelijkse inhoudingen vallen weg !

Na 6 maanden had je u verschoonbaar toen moeten aanvragen, bij de nieuwe wet van 1/05/2018 ben je verplicht om dit aan te vragen binnen de drie maanden na het vonnis, en met meerdere redenen.

Een zeer goede raad vraag dit vandaag nog aan, dit kost enkel een aangetekende brief., voor de nieuwe faillissementen kan men het online aanvragen, ik weet niet als dit ook nu gaat voor de oudere vonnissen.. .

U curator heeft met de kwijtschelding geen zaken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”