Verkopen

kenny1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verkopen

#1 , 19 jul 2018 19:51

Beste,

Als ik dingen (online, of via particulier) koop, en ik verkoop die daarna met winst,
maar dan op regelmatige basis en allerlei soorten spullen zoals, Meubels, auto's, juwelen, witgoed,...

hoe kan ik dit doen zonder ik er problemen mee krijg,
zoals bv moet ik dan zelfstandig worden, en hoe?

of moet ik gewoon elk verkocht item aangeven of is dit automatisch?
maar dat zal met cash moeilijk gaan denk ik dan.

dus, bij deze vraag ik mij af hoe ik dit officieel kan doen, aangegeven.
Alvast bedankt voor je/jullie tijd.

vriendelijke groeten
Kenny1983

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5926
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 19 jul 2018 20:00

U moet zich dan in regel stellen zoals iedere andere zelfstandige handelaar.
Ondernemingsnummer, BTW administratie, bijdragen sociale zekerheid, enz....
Raadpleeg een ondernemingsloket en boekhouder.

Maar: Hebt u reeds een attest bedrijfsbeheer of een gelijkwaardig diploma?
(neen dus, want dan zou je dergelijke vragen niet stellen…)
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

kenny1983
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 20 jul 2018 11:22

beste,

dat is binnen 2 maanden ten 1ste al niet meer nodig,
en mijn vriendin heeft dat, die dan ook de meeste administratieve dingen zal regelen.

Dat een zelfstandige handelaar (Een ondernemingsnummer heeft en BTW,sz,...)
dat weet ik wel. dit kan je makkelijk zelf opzoeken.

dat je een zelfstandig handelaar word/moet zijn om dit soort verkopen te doen dat wist ik niet.

dus ik ben geholpen, en bedankt daarvoor.
vriendelijke groeten.

Reclame

Kennyv29
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 aug 2018 17:38

Beste,

Ik heb mijn verhaal (hieronder) hier eerder gesteld maar het forum is op slot geraakt. Tot op heden weten wij nog steeds niets. Als we naar de notaris bellen zeggen zij dat ze niets meer weten, mogelijks te wijten aan de vakantieperiode maar ze krijgen geen antwoord van de schuldeiser. Intussen moet ik steeds dossierskosten betalen om mijn leningsvoorstel te behouden. Ik krijg minder en minder de moed om nog door te zetten. Is er geen wettelijke periode waarin schuldeisers dienen te antwoorden? Ik begin ook meer en meer te overwegen om van dit pand af te stappen en iets anders te zoeken want dit voelt aan als iets van een lange adem te worden. Als een compromis getekend is nadat er beslag werd opgelegd kan een koper hier dan makkelijk vanonder? Of dienen we af te wachten tot de schuldeiser een negatief antwoord geeft. Verder maak ik me zorgen dat wij na het verstrijken van vier maand na datum compromis de BTW hierop dienen te betalen voor iets waarvan we nog niet eens weten of het van ons wordt. Onze notaris zegt dat de vier maanden maar ingaan nadat de schuldeiser zijn akkoord heeft gegeven. Klopt dit?

Alvast bedankt,
Kenny



Beste,


Wij hebben een maand geleden een compromis getekend om een woning te kopen. Deze verkoper is zelfstandig en het huis is dan ook eigendom van zijn zaak. We hebben elk onze notaris aangesteld en ik heb mijn voorschot als waarborg laten noteren op de rekening van onze notaris. Omdat we al wat geruchten hadden opgevangen hebben we onze notaris de opdracht gegeven om al wat op te zoeken over de hypothecaire toestand en wat blijkt er ligt beslag op het huis. In de compromis staat vermeldt dat het goed zuiver en vrij moet zijn dus daar maak ik me niet zozeer zorgen om. Alleen vroegen we ons af of de bank (we vermoeden dat de lening niet afbetaald wordt) ons voorrang zal geven omdat wij al een compromis hebben ondertekend? Of gaan ze direct over op openbare verkoop? We hebben het huis gekocht aan marktwaarde maar we weten niet hoeveel schuld er is bij de verkoper en of onze afgesproken prijs de lading wel zal dekken. Wat zijn mogelijke scenario's? Kan ik zelf bij bepaalde instanties licht gaan opsteken over de hypotheek en beslaglegging want onze notaris heeft het nu enorm druk en ons dossier wordt wat opzij gezet terwijl we graag willen weten of dit huis het onze zal worden.

Alvast bedankt
Kenny

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”