cvoa omvormen naar nieuwe bv

robmahieu
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

cvoa omvormen naar nieuwe bv

#1 , 16 jul 2018 10:30

Ik heb sinds jaren een cvoa met 3 aandeelhouders: elk van die aandeelhouders zijn LTD's. Ik wil van die LTD- constructie af en zou zo snel mogelijk de cvoa willen omvormen naar de nieuwe bv. Zou ik dit nu al kunnen doen en zo m'n huidig BTW nr. behouden? Of dien ik eerst de cvoa te ontbinden om dan later, als de nieuwe bv vorm effectief in werking is getreden, een nieuwe bv op te richten?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jul 2018 12:00

Eerst en vooral zal je moeten wachten tot de BV wettelijk bestaat, dit zal voor dit jaar zijn maar misschien 1 september, staat nergens te lezen, en je wacht beter tot de BV er zal zijn, anders is het een bvba, en voor een bvba en bv zal je sowieso een notaris nodig hebben.

Normaal zal je u BTW nummer niet kunnen behouden, daar het allemaal andere aandeelhouders worden en een andere zaakvoerder, eigenlijk schiet er niks meer over van je cvoa, buiten misschien de naam..

En zeker de CVOA niet vergeten te ontbinden en te vereffenen, als ook Engeland niet vergeten sluiten.!!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”