neerleggen vennoot

Cizen
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

neerleggen vennoot

#1 , 06 jul 2018 09:05

Beste,

in het verleden hadden mijn schoonouders een eenmanszaak (1997). De winkel is ondertussen 20 jaar gesloten, maar zij betaalt jaarlijks nog een soort belasting.
zij was aangesteld aan beheerster en er waren nog drie andere leden.
welke procedure moet zij volgen om ervoor te zorgen dat ze de boeken kan neerleggen?
is dit samenroepen van leden in een bijzondere algemene vergadering en hiermee naar de griffier van koophandel gaan?
moet er een advocaat aangesteld worden?

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2018 10:49

U bericht klopt langst geen kanten, waar door er geen nuttig antwoord kan gegeven worden.

1/ het is een één man zaak maar er is een beheerder en drie aan gestelde leden ????

Dus dit kan niet, bij een één man zaak is er niemand enkel de zelfstandige zelf !!!

2/ je schrijft één man zaak van 1997 en is al 20 jaar gesloten ?, dan heeft dit zeer kort geweest !

Ik denk dat je u ergens vergist en dat het een vennootschap was en niet een één man zaak!

Ik denk ook niet dat het een bvba was anders was dit al lang ambtshalve gesloten wegens het niet indienen van de jaar rekening.


Als je de juiste vragen wil beantwoord zien zal je toch even moeten gaan zien of het een vennootschap is of niet.

Als je me de BTW nummer privé via een PV bericht zoek ik het wel voor je op wat het juist is en wat je kan doen, is het een gewone vennootschap maak ik voor u wel een voorbeeld van brief op om dit te sluiten, anders zal het een boekhouder worden en dit kost centen, hier kan het gratis.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”