vzw op mijn huuradres ?

bennethos
Topic Starter
Berichten: 4

vzw op mijn huuradres ?

#1 , 05 jul 2018 13:03

Beste,

Ik trok begin dit jaar in een huuirhuis en merkte op dat ik post en facturen kreeg van een vzw (asbl). Spijtig genoeg kunnen we de vorige huurder niet bereiken.
Graag had ik willen weten welke stappen ik kan ondernemen om deze vzw te laten schrappen op dit adres.
Dit blokkeert me namelijk aangezien ik zelf een vennootschap tracht op te richten op hetzelfde adres.

hartelijk dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 jul 2018 13:10

Als er 1 of 2 vennootschappen op één adres is dat maakt eigenlijk geen verschil.

Maar het mag NIET op je adres als je er niks mee te zien heeft.

Wat kan men doen ?

1/ alle briefen op schrijven woont niet meer op dit adres en ze in de brievenbus deponeren.

2/ de Wijk agent aanspreken en hij kan dan een procedure opstarten, hij kan ook zien waar de vorige huurder woont via het rijksregister..

Meer kan je niet doen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lanox
Berichten: 3518
Juridisch actief: Nee

#3 , 05 jul 2018 13:37

1. U checkt eerst of de vzw nog effectief is ingeschreven op uw adres. U kan dat hier doen: https://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/ ... sform.html
Indien de vzw al officieel verhuisd is, zal het probleem vanzelf uitdoven, maar doe zoals Lowie aangeeft en geef een tijdje al de brieven terug aan de post met de vermelding "woont niet op dit adres".
2. Als de vzw er nog staat ingeschreven, start u de procedure op tot schrapping. Het is voldoende om een mailtje te sturen naar KBO-BCE.schrappingen.radiations@economie.fgov.be. Dit is echter een process dat gemakkelijk een half jaar in beslag neemt. U kan dit bespoedigen door de wijkagent uit te nodigen, hem te laten vaststellen dat de vzw niet meer op dat adres aanwezig is en hier een verklaring van laten opstellen. Die verklaring voegt u toe aan de mail.

Reclame

bennethos
Topic Starter
Berichten: 4

#4 , 05 jul 2018 16:30

Perfect hartelijk dank. Meer info hoef ik niet. Ik neem morgen contact op met wijkagent.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”