Stopzetting vennootschap

Joanna O
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Stopzetting vennootschap

#1 , 21 jun 2018 09:59

Samen met 2 vrienden hebben we 2j geleden een firma gestart. Deze is op mijn persoonlijk adres gevestigd. Na 1j wou ik eruit stappen omdat we niet zo goed meer overeenkwamen met de zaken. De 2 vrienden hadden mij beloofd om mij te schrappen oftewel de vennootschap stop te zetten. We zijn nu alweer 1j verder en de firma staat nog steeds genoteerd op het staatsblad, ik blijf ook nog steeds brieven ontvangen exc. Hoe kan ik de vennootschap zelf laten schrappen? De 2 andere vennoten reageren niet op mijn correspondentie.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 jun 2018 10:05

Welke vorm van vennootschap heb je ?

Wie is zaakvoerder ?

Er zal eerst een algemene vergadering moeten komen en daar een verslag van maken anders ga dit zeer moeilijk gaan, zo maar naar de griffie stappen dit gaat niet dus eerst een vergadering , een verslag, papieren opmaken voor het staatsblad en dan pas kan je naar de griffie gaan !

belangrijk is ook de vorm te weten, voor een juist antwoord.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Joanna O
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 jun 2018 19:01

Het is een vof. We zijn met 3 zaakvoerders/ vennoten

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 jun 2018 19:46

Gelukkig een VOF dus wat ik al schreef, algemene. vergadering, verslag en papieren invullen voor het staatsblad.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

CLAEF
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jul 2018 15:14

Beste,

Ik zit ook met dit probleem. CVOA met 3 personen waarvan ik en mijn vennoot 50% van de aandelen hebben en een andere vennoot 0%. Hij doet alles om mij het leven zuur te maken. Blokkeren website, opzeggen boekhouder, afhalen geld van de rekening, enz enz. Hij correspondeert niet met mij en beantwoord geen mails of aangetekende brieven. Wat moet ik gaan doen om dit stop te zetten?

Groetjes,

Danny

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”