Wat is de best passende manier om zelfstandig in bijberoep te starten in mijn geval?

ArneVD
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wat is de best passende manier om zelfstandig in bijberoep te starten in mijn geval?

#1 , 09 jun 2018 19:10

Beste leden van dit forum,

Ik zit op dit moment met een moeilijke keuze / beslissing. Ik werk momenteel fulltime als verkoper in een X winkel en ben van plan om in bijberoep een bedrijf te starten samen met een zeer goeie vriend van mij. Het probleem is echter dat ik mijn school niet afgerond heb (ik kon niet gewoon stil zitten, ik werk liever), de 2de persoon is afgestudeerd in PR (public relationships) en heeft 1 jaar hogeschool gedaan (divine), hij werkt momenteel part-time.

Wij zouden graag een internetbedrijf starten die zich bezig houd met het maken van websites, applicaties en software. Ikzelf heb hier al ruim 6 jaar ervaring mee, de 2de persoon 4 jaar. Ik heb basiskennis bedrijfsbeheer dankzij mijn thuissituatie, beide ouders zijn namelijk zelfstandig.
Op dit moment ben ik ook freelance full-stack developer in mijn vrije tijd waardoor ik al websites maak voor kleinschalige bedrijven / particulieren.

Met dit gezegd zijnde, hoe kan ik van deze 'droom' realiteit maken? Is het mogelijk om zelfstandig te zijn in bijberoep met 2 personen?
Hulp van thuis uit heb ik niet aangezien beide ouders een zeer druk leven hebben en er vrijwel nooit zijn. Starters kapitaal en boekhouder zijn geen probleem, kan zonder probleem de boekhoudster van mijn ouders gebruiken.

Ik heb al eens zitten rondkijken op het forum maar vind niet echt een gelijkaardige situatie.

Alvast bedankt voor jullie terugkerende antwoord(en)!

Met vriendelijke groeten,

Arne
Laatst gewijzigd door Franciscus op 09 jun 2018 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Naam verwijderd - reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!