Dit forum is geen vervanging voor professioneel juridisch advies. Raadpleeg steeds een erkend raadsman of vakspecialist. De redactie van dit forum is niet aansprakelijk voor eventuele schade die zou voortvloeien uit berichten geplaatst op dit forum. Lees onze forum-regels. Is dit uw eerste bezoek ? Lees dan even onze handleiding.
hansto
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Faillissementswetgeving

#1 , 6 maand 1 week geleden (08 mei 2018 11:08)

Wat zijn de fiscale gevolgen en verplichtingen NA een faling?
Faling op 28 februari: wat met de algemene vergadering over boekjaar dat afsluit op 31/12 van het voorbije boekjaar?
Moet over het boekjaar dat afsluit op 31/12 nog een jaarrekening ingediend worden en door wie?

denlowie
Berichten: 11137
Juridisch actief: Nee

#2 , 6 maand 1 week geleden (08 mei 2018 11:13)

Als het faillissement op 28 februari was dan hoef je geen jaarrekening meer in te dienen!!

Jij hoeft niks meer te doen wat BTW en Belastingen betreft want je bent in faillissement, en je heeft geen enkele bevoegdheid meer om dit te doen, mocht de belastingen toch het één en ander moeten weten over het bedrijf dan zullen ze het wel aan de curator vragen, want zolang je in faillissement bent sta je persoonlijk onder curatele !!

En waarom zou er nog een algemene vergadering nodig zijn ?????????
Alles wat personeel aangaat is ook voor de curator!

Ik vraag me af waarom je dit vraagt ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Edgar W.
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Heb je nog bijkomende vragen? Kijk even op Jureca.be voor snel & betaalbaar juridisch advies!

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”