Geleende som zonder schriftelijke overeenkomst niet terugbetaald

AlexNeerp
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Geleende som zonder schriftelijke overeenkomst niet terugbetaald

#1 , 13 apr 2018 17:02

Onze VZW is opgericht 29/08/2017 onder de volgende bestuursvorm, (Voorzitter) , (ondervoorzitter), (Penningmeester) & mezelf (Secretaris) .
een van onze leden functioneerde als penningmeester tot en met 15 Januari 2018.
Ongeveer midden Oktober vraagt dit lid aan haar zoon en onze zoon (die op dat moment samen een relatie hadden) of ze over 200€ mag beschikken van de vzw om een nieuw bed te kopen, Later ongeveer midden November vraagt ze aan dezelfde peronen of ze nog eens 500€ mag hebben voor de aankoop van haar huidige auto te kunnen vervoledigen waarvan ze ons een copy vaan haar aanvraag tot inschrijving door heeft gemaild. Mondeling was er de afspraak gemaakt dat ze uiterlijk 1 Januari 2018 alles zou terug betaald hebben. Hier werd jammer genoeg niets op papier gezet, daar haar zoon en onze zoon op die moment een koppel waren werd hiermee ingestemd en mondeling overeengekomen dat ze deze som moest terugbezorgen voor 01 Januari 2018, op de rekening van de vzw die toen op dat moment in aanvraag was bij de KBC maar in hold stond omdat haar pas vervallen was sinds 2016.
Nu het probleem van haar pas is opgelost sinds vorige vrijdag 2 Februari 2018.
Van de 700€ die ze ter beschikking had gekregen hebben we 70€ in contanten terug gehad, maar intussen is de relatie tussen de twee zonen ook ten einde en werden er verder geen terugbetalingen uitgevoerd . Op 31 December werd via een messenger bericht aan haar gevraagd om binnen de vzw aan alle leden even te willen uitklaren waarom ze dit geld ter beschikking kreeg en om voor haar een betaalbaar terugbetaling plan op papier te zetten.
Hier wilde ze niet op ingaan bevestigde ze via een boos telefoontje, ze wilde ook niet dat het binnen de vzw bekend gemaakt werd, ze laat enkel mondeling via dit telefoongesprek aan mij weten dat ze terug zal betalen in maandelijkse schijven van telkens 50€, maar ook hier is ze nalatig in. Vandaar onze vordering de vzw vind dat ze intussen ruim genoeg kansen heeft gehad en zou het liefst de terug betaling van haar lenng in één keer terug krijgen of in schijven van telkens 210€
haar zoon heeft intussen zijn ontslag als bestuurslid aangevraagd, maar de persoon waar het geld aan beschikbaar gesteld werd reageert enkel via sms dat ze voor haar eigen zoon in de vzw is gestapt en dat ze ook uit het bestuur wil stappen.
Ondertussen zijn er tussen Oktober 2017 en vandaag via een advocaat 2 aangetekende met ontvangst bewijs ingebereke stellingen verzonden, deze werden niet ontvangen of afgehaald en niet beantwoord, dus vandaar dat we de keuze maakte voor een aanmaning via gerechtsdeurwaarder.
volgende stukken kunnen voorgelegd worden, een copy van elk contract voor optreden tijdens de periode dat deze persoon en haar zoon nog besturend lid waren van onze VZW. ,de bijhorende facturen van deze contracten, het rekening uittreksel van onze bank rekening met het Saldo vanaf de aanvraag van onze rekening tot 01 Januari 2018, waar duidelijk op te zien is dat er een nul saldo is, een afprint van het inschrijvingsdocument van haar huidige wagen welk ze ons bezorgde, en een afprint van de laatste messenger berichten tussen mij en die persoon waar in door mij de vraag werd gesteld of ze ons de rest van het geleende geld wil terug betalen en haar antwoord dat ze een vrouw van haar woord is.
Wat kan ik nog doen om het geld van de vzw terug te krijgen, kan ik dit indienen als misbruik van vertrouwen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding