Sinds een jaar sta ik in voor het boekhoudkunduge gedeelte van onze vzw. Hierdoor kreeg ik een klaardere kijk op hoe het er precies aan toe ging en dat is op zijn zachts gezegd 'niet netjes'!
Ik kwam teweten dat er een zwarte kas is in de club en daar gaan inkomsten van de bar naartoe, zo'n 30% van de inkomsten op jaarbasis. Wetende dat we een positief saldo hebben van die bar dat ongeveer 30.000 euro (zonder die 30%) bedraagt, gaat het hier al snel over 9.000 euro of meer.
Wat blijkt nu, de voorzitter die deze zwarte kas in handen heeft, is er dit jaar mee gestopt. Hij noteerde alles in een 'zwart boekje' dat we nooit te zien kregen en die boekjes zijn nu natuurlijk allemaal verdwenen!
Er is ons ook geen enkele uitgave bekend uit dat 'boekje' dus kan wel gesteld worden dat het geld verloren gegaan is, want bij de overdracht van die zwarte kas aan de nieuwe voorzitter bleek dat die kas leeg is
Nog eventjes vermelden dat de vorige voorzitter zo'n 25 jaar aan het roer stond, wat dus al een flink spaarpotje moet opgeleverd hebben.
Mijn vraag is nu, waar kan ik dit melden dat er toch enige vorm van controle zou komen, of kunnen de leden zich aansprakelijk stellen?
Graag een antwoord hierop.