Stopzetting Comm. V.

peterva
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Stopzetting Comm. V.

#1 , 27 mar 2018 14:12

Goedemiddag,
Na het nu opstapelen van schulden, Provinciebelasting én sociale lasten (Zenito), wil ik van de vennootschap af... Alleen, al jaren boycot mijn ex (voor 50% aandeelhoudster) comparant én stille vennoot.
Zij weigert pertinent ook maar iets te ondertekenen voor stopzetting en doet al het mogelijk mij in de problemen te brengen.
Dit kreeg ik van een medewerker van Dyzo.
Mevrouw xxxxxxx h eeft me gisteren gebeld met de vraag wat zij moet doen. Ze wil geen persoonlijk contact met u.
Ik heb haar gezegd dat ze wel een document ter vereffening dient te ondertekenen.
Ze blijft echter weigeren.

Volgens BIBF zou ik als andere 50% aandeelhouder toch in staat moeten zijn alleen dit te kunnen doen?
V. Bijzondere regels inzake de
vereffeningsactiviteiten
Voorzover de statuten niet anders bepalen wordt de wijze van vereffening bepaald door de algemene vergadering
(art. 184, § 1, eerste lid). In een V.O.F. en in de Comm.V zijn de besluiten inzake de wijze van vereffening en de benoeming van de vereffenaars slechts geldig indien zij worden genomen door de helft van de vennoten, in het bezit van drie vierde van het vennootschapsvermogen;

Mijn vraag
Hoe kan ikzelf de vereffening en ontbinding aanvragen? Met welke documenten?
Alvast bedankt!
Mvg
Peter

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 mar 2018 14:33

Als u maar de helft van de aandelen heeft, dan bezit u toch geen 3/4 van het vennootschapsvermogen?
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 mar 2018 14:58

Als je er niet uitgeraakt zal je een advocaat onder handen moeten nemen en laten vereffenen( een vereffenaar laten aanstellen door rechtbank) en ontbinden door de rechtbank !

Ten zij je aandelen kan verkopen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

peterva
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 mar 2018 19:51

Als u maar de helft van de aandelen heeft, dan bezit u toch geen 3/4 van het vennootschapsvermogen?
eigenlijk is er geen vermogen meer in de firma. Enkel schulden van Zenito en Provinciebelasting.

peterva
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 mar 2018 19:53

Als je er niet uitgeraakt zal je een advocaat onder handen moeten nemen en laten vereffenen( een vereffenaar laten aanstellen door rechtbank) en ontbinden door de rechtbank !

Ten zij je aandelen kan verkopen !
Ik denk niet dat er iemand mijn aandelen wenst te kopen van een firma waar om en bij de 3.000,00 EUR schuld op zit... Als je iemand kent, let me know :wink:

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 mar 2018 21:24

welke vennootschapsvorm heeft u ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

peterva
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 mar 2018 21:32

welke vennootschapsvorm heeft u ??
Een GCV, gewone commanditaire vennootschap. Hoofdelijk aansprakelijk. Dus boeken neerleggen is geen optie...

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 mar 2018 21:37

Had ik gedacht, advocaat vragen om de rechtbank een vereffenaar te laten aanstellen en laten sluiten !
Dit zal je toch meer dan 1000€ kosten hoor + al de schulden moet je ook betalen, anders is het faillissement en sta je persoonlijk nog veel verder.

En bij een faillissement heb je nog de kans dat men alle schulden bij u komen verhalen !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

peterva
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#9 , 27 mar 2018 21:43

Had ik gedacht, advocaat vragen om de rechtbank een vereffenaar te laten aanstellen en laten sluiten !
Dit zal je toch meer dan 1000€ kosten hoor + al de schulden moet je ook betalen, anders is het faillissement en sta je persoonlijk nog veel verder.

En bij een faillissement heb je nog de kans dat men alle schulden bij u komen verhalen !!
Ok... Dan zit er niets anders op dan het uit handen te geven :cry: :cry: :cry:

Didymus
Berichten: 2061

#10 , 27 mar 2018 22:56

eigenlijk is er geen vermogen meer in de firma. Enkel schulden van Zenito en Provinciebelasting.
Negatief vermogen is nog steeds vermogen.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”