Oproeping Rechtsdag Sluiting Faillissement

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

Oproeping Rechtsdag Sluiting Faillissement

#1 , 26 mar 2018 10:56

Heren,

Ik hoop mijn laatste post over dit deprimerende onderwerp.

Afgelopen week had dan de afsluitingsvergadering van mijn faillissement. Deze was snel voorbij.

Vandaag ontving ik dan een oproepingsbrief voor de "Rechtsdag sluiting faillissement", om te worden gehoord.

Een formaliteit, of teken dat er iets gaande is?

Ik zou niet weten wat... ik heb - zo ver ik weet - niets frauduleus gedaan. Natuurlijk, de curator was niet bepaald mijn vriend...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 26 mar 2018 11:55

Dit is een formaliteit, normaal moet je daar niet aanwezig zijn !

Heb je op de sluitingsvergadering iets gehoord van verschoonbaarheid ????
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#3 , 26 mar 2018 12:03

Er staat specifiek in mijn oproepingsbrief best wel aanwezig te zijn, vandaar mijn ongerustheid.

Neen, er is niets gezegd geweest eigenlijk. Die heeft 5 à 10 minuten geduurd in volledige stilte.

Ik heb alleen een datum horen zeggen, die datum komt dan overeen met die van de oproeping.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 26 mar 2018 12:36

Ik heb er nog nooit weten gaan, dit duurt daar geen 3 minuten.

Het is maar één ding dat ik bij je nooit heb verstaan, 5/10 van de failleerden zien de curator 1 maal voor de PV van bevinding, 3/10 zien hem 2 a 3 maal en er zijn dan andere 2/10 die zien hem geregeld en dit begrijp ik niet, voor wat heb je hem nodig ??? voor een toelating voor een bankrekening ? dit mail hij je wel door .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter
Berichten: 1206

#5 , 26 mar 2018 12:58

Het is idd. allemaal bizar. Ik ben dacht best op de afsluitingsvergadering aanwezig te zijn, al was het maar uit beleefdheid.

Al bij al was het daar al na 5 minuten gedaan, en gebeurde het volledig tussen de curator en de rechter.

Maar ik dacht dat het hier na voorbij was... Vandaar mijn ongerustheid.

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”