Aandelen voor jobstudent bvba

Klakkedc
Topic Starter
Berichten: 8
Juridisch actief: Nee

Aandelen voor jobstudent bvba

#1 , 08 mar 2018 17:16

Dag iedereen,

sinds kort werk ik als jobstudent in een brasserie. Ik heb een contract van 10u.
De baas van deze brasserie, tevens een goede vriend, heeft gezegd dat hij me 5% van de aandelen wilt geven.

Als ik dit aanneem, want zou er dan concreet voor mij veranderen?
Kan ik mijn gewoon 10uren contract op zaterdag blijven uitvoeren? Verlies ik mijn kindergeld? gelden de 400+ (ik ken het juiste aantal niet) uren voor een jobstudent nog steeds? Moet ik ergens belastingen/rsz op betalen?

Is dit een goede deal of niet?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 09 mar 2018 10:10

Hij is er waarschijnlijk op uit om u als werkend vennoot in te schakelen. Dit betekent dat je zelfstandige in bijberoep moet worden, sociale bijdragen betalen en een boekhouding bijhouden.

Dit lijkt me voor een jobstudent in een horecazaak een absolute no-go. Mocht het nu bv. een IT-dienstverlener zijn waar uw aandelen over 5-10 jaar een veelvoud kunnen waard zijn, dan was het mogelijk een ander verhaal geweest.
"sowieso" schrijf je zo.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 09 mar 2018 11:17

horeca bvba AFBLIJVEN !!!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”