Vof stopzetting

Bart85
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vof stopzetting

#1 , 03 mar 2018 16:45

Geachte

Dit is eigenlijk een heel verhaal maar ga het proberen kort te omschrijven.
Ikzelf ben in schulden terecht gekomen 2 jaar geleden ongeveer 100.000 euro, ik leef al 2 jaar in een camper op straat.
Ik heb vast werk en doe schuldbemiddeling op mezelf, want ik ben nog steeds zaakvoerder van een vof.
Ikzou graag deze vof opgeven om 2 redenen, ik wil in collectieve kunnen gaan en ik heb helemaal niets in handen van papieren, alles word gedaan door iemand anders.
Kan die persoon amper bereiken en al 2 jaar is hij zogezegd aan het zoeken achter iemand die mij kan vervangen.
Ik krijg door heel deze situatie niksdegelijk in orde van men papieren omdat iedereen mij van het kastje naar de muur stuurt. Heb geen geld voor een advocaat, geen recht op prodeo aleemaal omdat ik zelfstandig ben.
Ik heb deze vof onbezoldigd.
Weet iemand waar ik moet beginnen?
Bij een aanvraag van faillisement aanvraag moet ik alle papieren meegeven die ik niet in bezit heb en een ontslag kan enkel op Dec algemene vergadering uitgesproken worden, die idd nooit plaats vind.

Mvg barr

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 03 mar 2018 20:18

Als zaakvoerder kan u een faillissement aanvragen, ga naar de griffie van de handels rechtbank en je vraagt om de boeken neer te legen, de curator zal wel aan de boekhouding geraken, maar vergeet vooral niet dat je bij een VOF je ook persoonlijk failliet zal zijn, maar zoals ik lees zal dit voor u misschien een zege zijn, je kan rekenen op de faillissementsverzekering die je maandelijks tot je werk geeft zal ontvangen, van je persoonlijke spullen als je in een caravan woont zal men niks eisen.
En na 6 maanden kan je u aanvraag doen op verschoonbaar( kwijtschelding van schulden) nieuwe benaming van de nieuwe wet op 1/05/2018
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Bart85
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mar 2018 21:39

Ik sta dinsdag ochtend bij de griffie, ik zal daar men nieuwe tocht beginnen. Bedankt voor u raad want ik wist me geen weg meer te vinden.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”