een filiaal in België starten

Oualid2018
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

een filiaal in België starten

#1 , 22 feb 2018 14:17

ik ben uit Syrië , ik heb een tijdelijke verblijf van 5 jaar(mijn tweede 5 jaar) in Dubai , ik heb daar een grote zaak (verkoop en productie van een specifieke Arabische parfum noemt "El Oud " zeer bekend in de Arabische wereld . ik heb klanten van Italië ,Rusland en Litouwen en ik wil een verkooppunt in Europa , gezien dat ik familieleden in België heb had ik gedacht om daar iets op te richten .
voor mijn productie ga ik vaak op reis naar Spanje , India en Thailand achter de aroma's gezien dat ik een directeur van mijn bedrijf heb ik geen probleem met het verkrijgen van visum maar met de oog voor later een definitief verblijf in België maar niet als erkend vluchteling .
welke stappen moet ik ondernemen ?
Dank u wel .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 26 mar 2018 20:51

Neem eens contact op met de Belgische ambassade.
En in BE met zelfstandige organisatie.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 27 mar 2018 01:41

Dus, je wil handelen in België en hier (met de tijd) ook een verblijfsvergunning krijgen? Belgische vennootschap oprichten en u bent vertrokken.

Voor de verblijfsvergunning: https://www.expatica.com/be/employment/ ... 00139.html. Zie Step 1, Non-EU/EEA/Swiss nationals need a professional card. Mits voldoende kapitaal ter beschikking zou dat geen probleem mogen vormen.

Wel niet vergeten dat er in België belastingen te betalen vallen (in vergelijking met Dubai), en die zijn niet min. Dat is al meteen een groot deel van uw inkomen dat.. weg is.

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”