Liquidatie van vennootschap voor personen met financiële moeilijkheden

throwaway1234
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Liquidatie van vennootschap voor personen met financiële moeilijkheden

#1 , 12 feb 2018 01:54

Hoi iedereen,

Ik zit momenteel in een vrij uitzichtloze situatie en wou eens nagaan of er opties zijn die ik over het hoofd zie.

Ik ben bestuurder van een NV waarin momenteel geen activiteiten uitgevoerd worden. De NV heeft geen openstaande schulden en veel overdraagbare verliezen. Ikzelf heb door omstandigheden een rekening courant openstaan bij mijn NV van een aanzienbare grootte die gebruikt werden om mij in levensonderhoud te voorzien.

Momenteel zit ik financieel in een slechte situatie door het mislukken van enkele projecten. Ik ben op zoek naar werk maar als 50+er is dit niet evident. Om aan te kloppen bij het OCMW of andere vergoedingen te krijgen dien ik mijn vennootschap stop te zetten.

Gezien de liquidatiebelastingen en de rekening courant die ik niet kan betalen. Wat zijn mijn opties om mijn venootschap te ontbinden? De jaarlijkse kosten en de liquidatiebelasting geven me weinig hoop om mijn leven terug op poten te krijgen.

Ik heb geen eigen woning en weinig of geen andere bezittingen. Ik heb gedacht aan een persoonlijk faillissement maar weet niet in hoeverre dit mogelijk is.

Dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 feb 2018 09:42

Waarom de NV niet laten failliet verklaren ???

En door dat je veel schulden heeft bij je NV, en als je zelfstandige bent ter gelijk een persoonlijk faillissement, dit is op één dag geregeld, u zal een maandelijkse vergoeding krijgen van de faillissementsverzekering tot wanneer je werk gevonden heeft.

Na een maand spreekt er niemand nog over.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 14 feb 2018 17:12

Persoonlijk failliet laten verklaren zou ik toch met opletten. Indien niet absoluut nodig zou ik dat persoonlijk nooit doen. Vennootschappen das een andere zaak (ook daar uiteraard liever niet) maar dat kan nog.

Maar, je hebt dus een schuld aan je NV? Je hebt m.a.w. gelden van de NV privé geleend en gebruikt om privé uitgaven te bekostigen?

Hoe groot is de schuld? Heb je momenteel enige vorm van inkomen?

Reclame

Terug naar “Vennootschappen & Verenigingen”