Dictatuur voorzitter

Wheelz
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Dictatuur voorzitter

#1 , 04 feb 2018 22:32

Hoi alle,

Enige tijd terug heb ik samen met een kameraad overtuigd om mee een vzw te starten met een kennis van ons beide.
Vanaf het begin waren er eigenlijk al regelmatig problemen, maar een deftige dialoog met die kennis leek opeens zeer moeilijk.

Toen we enkele problemen en misgenoegen wilde uitklaren begon de miserie pas echt.

Hij zegt bijvoorbeeld dat ik geen bestuurslid (noch een werkend lid) ben binnen de vzw.
Wanneer ik kijk in de neergelegde akte dan zie ik onder "benoemingen bestuursleden": Tijdens oprichtingsvergadering ... werden volgende bestuurders benoemd voor onbepaalde tijd, zij handelen als college: jan en britt
daar onder staat dan "Taakverdeling bestuurders": Tijdens oprichtings.....werd volgende taak verdeling afgesproken: Jan -voorzitter, britt -penningmeester, mezelf -geen specifieke functie"

Wie is hier correct?

Er zijn bij de opstart problemen geweest om de bankrekening te openen, maar dit is uiteindelijk toch gelukt. Britt had de papieren getekend, maar kon zelf niet mee naar de bank om alles mee verder te regelen doordat ze zelf moest werken.
Sinds dat de rekening is geopend weigert Jan om ook maar iets van gegevens vrij te geven. Niet alleen over de bankgegevens maar ook over alle andere zaken binnen de vzw.

Zo heeft hij onder meer het wachtwoord van onze gezamenlijke email veranderd en werkt hij verder met derde personen.
ik zeg derde personen omdat sinds de oprichting er geen toetredingsformulieren zijn ondertekend en ook geen personen zijn aanvaard binnen de RVB.
Hij weigert ook een algemene vergadering of rvb samen te roepen.


We vertrouwen het zaakje helemaal niet.

Iemand advies wat we hier best doen?


Alvast bedankt.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding